Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorze: Od poniedziałku kolejki SKM będą kursować rzadziej

Anna Werońska
Fot. G. Mehring/archiwum DB
To nie będą łatwe dwa miesiące dla pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Nie dość, że - jak co roku - na lipiec i sierpień wprowadzono wakacyjny rozkład jazdy, zgodnie z którym w godzinach szczytu pociągi na wszystkich trasach kursują rzadziej, to sytuację pogarsza remont magistrali, prowadzony przez PKP PLK. Od najbliższego poniedziałku do początku września pociągi między Gdynią Główną a Gdynią Chylonią pojadą średnio trzy raz rzadziej.

- W godzinach szczytu między 6 a 8.30 oraz 13.30 a 18.30 częstotliwość kursowania bezpośrednich SKM-ek od Gdańska Głównego do Gdyni Chyloni wyniesie około 20 minut, a poza szczytem około 30 minut - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Do tej pory w godzinach szczytu pociągi SKM poruszały się pomiędzy Gdańskiem Głównym a Gdynią Chylonią co 7,5 minuty. Między Gdańskiem Głównym a Gdynią Główną pociągi SKM w szczycie pojadą z częstotliwością co 10 minut.


CZYTAJ także: SKM przewiozła prawie 40 tys. kibiców jednego dnia

Przyczyną utrudnień jest budowa drugiego toru dalekobieżnego PKP PLK. W czerwcu część robót została bowiem ograniczona do minimum ze względu na transport kibiców na Euro 2012, ale teraz roboty ruszyły pełną parą. Czy to dobrze, że prowadzone są w środku sezonu? Przewoźnicy kolejowi odpowiadają, że tak.

- Nie mogliśmy, ale również nie mieliśmy zamiaru blokować tej inwestycji, poprzez nieudzielenie tak zwanego zamknięcia torowego dla przeprowadzenia tej inwestycji - wskazuje Marcin Głuszek. - Żaden okres nie jest optymalny na tego typu działania, ale wakacje wydają się porą najlepszą. Znacznie bardziej niekorzystne dla naszych pasażerów byłoby udzielenie zgody na takie zamknięcie np. we wrześniu czy październiku, kiedy rozpoczyna się rok szkolny i akademicki.

Wraz z nadejściem jesieni utrudnienia na pomorskich torach niestety się nie skończą, bo remont torowiska z Gdyni do stolicy potrwa do 2014 roku. PKP PLK informuje, że jak na razie prace przebiegają zgodnie z planem i zaznacza, że gdy magistrala będzie gotowa, pociągi do Warszawy będą mogły kursować z prędkością 160 km/h.

- W ramach przedsięwzięcia na terenie Trójmiasta infrastruktura kolejowa zostanie całkowicie zmodernizowana. Wybudowane będą nowe układy torów i system odwodnienia, powstanie nowa sieć trakcyjna i obiekty inżynieryjne - wylicza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Do tej pory między Gdynią Chylonią a Pruszczem Gdańskim zmodernizowano już 8 km szyn i wymieniono ponad 28 km sieci trakcyjnej.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki