We wtorek w Gdyni podsumowano dotyczące tej kwestii i trwające od lutego konsultacje społeczne.
Budowa OPAT to inicjatywa 13 pomorskich samorządów. Realizacja projektu miałaby poprawić przepustowość ruchu ulicznego, przede wszystkim w Gdyni, Rumi i Redzie, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.
Problemem jednak jest koszt budowy drogi, który szacowany jest na ponad 1 mld zł. Samorządy takimi kwotami nie dysponują, aby więc obwodnicę wybudować, konieczne jest wpisanie jej na listę dróg krajowych oraz środki z budżetu państwa. Dlatego też przygotowywana jest, zgodnie ze standardami GDDKiA, dokumentacja - konieczne były też konsultacje.
Wynika z nich, że 91 proc. badanych opowiada się za budową obwodnicy. - Nie jest to dla mnie zaskoczeniem, bo obwodnica wybudowana ma być właśnie dla mieszkańców - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Kontrowersje jednak są - dotyczą wariantów inwestycji, a konkretnie tego, czy powsta-nie ona na estakadzie czy tunelu. - Estakada? Nasze domy tego nie wytrzymają - mówi Hanka Król, mieszkanka ul. Południowej w Gdyni.
Problem w tym, iż estakada może się okazać wariantem tańszym. Wyjaśni to studium, prace nad którym zakończyć mają się za kilka miesięcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?