- Mieszkam na ósmym piętrze, naprzeciwko pętli. I choć okna wychodzą na drugą stronę, trudno ten pisk tramwajów znosić - żali się pani Janina.
Podobny przypadek opisywaliśmy kilka tygodni temu - tramwaje hałasowały, pokonując wysepkę we Wrzeszczu, czyli dwa ostre zakręty pomiędzy Galerią Bałtycką a ul. Klonową. Ryszard Szreiber z ZDiZ wyjaśniał, że piski spowodowane były awarią urządzenia rozprowadzającego smar.
Na Chełmie niwelujące hałas smarownice są, ale nie obejmują całej pętli. Szreiber zaznacza, że kończy się przetarg na "brakujące" smarownice.
- Jest szansa, że w październiku zostaną zainstalowane - mówi.
Przypomina , że ZDiZ wystosował pismo do ZKM z wnioskiem o zmianę profilu kół w tramwajach. Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM, mówi, że problem pisków występuje w tramwajach N8C, czyli "Dortmundach".
- Wyślemy do Krakowa obręcze od kół z jednego "Dortmunda". MPK Kraków dysponuje bowiem specjalistycznym sprzętem, dzięki któremu można zmienić profil obręczy koła. Powinny do nas wrócić do połowy października. Zwracam jednak uwagę, że robimy teraz pewnego rodzaju eksperyment. Nie wiemy, czy zmiana wyprofilowania zlikwiduje piski, zatem nie można jeszcze powiedzieć, czy będziemy zmieniać profil obręczy w większej liczbie tramwajów - dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?