„Greenland” jest pierwszym na świecie statkiem z napędem LNG do przewozu cementu oraz innych ładunków proszkowych - takich jak m.in. szlaka (żużel) czy popiół. Statek o długości blisko 110 m i szerokości 15 m został zbudowany w 2015 roku i pływa pod banderą Bahama. Jego nośność to 5.875 DWT oraz pojemność 3.600 GRT. Statek jest wyposażony w pełni zautomatyzowany system załadunku i rozładunku cementu. M/v „Greenland” przybył do Gdyni po ładunek cementu z Przemiałowni Cemex Polska zlokalizowanej przy Nabrzeżu Bułgarskim i opuści port we wtorek.
Pobyt statku w gdyńskim porcie był okazją do wizyty na jednostce przedstawicieli PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. - lidera na rynku sprzedaży paliwa gazowego i handlowej obsługi klientów oraz grupy Wartsila - wiodącego światowego producenta silników okrętowych zasilanych LNG. W czasie spotkania PGNiG Obrót Detaliczny, reprezentowany przez Prezesa Zarządu Pana Tomasza Bukowskiego, przedstawił możliwość bunkrowania statków paliwem gazowym. Biorąc pod uwagę perspektywę rozwoju rynku LNG, PGNiG Obrót Detaliczny oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. podjęli decyzję o powołaniu zespołu, w skład którego wejdą przedstawiciele obu spółek, w celu wypracowania standardów oraz procedur obsługi bunkrowania statków LNG w Porcie Gdynia.
(materiały prasowe)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?