ORLEN przedłuża współpracę z PZPN. Koncern sponsorem generalnym reprezentacji Polski i tytularnym piłki kobiet i ePucharu Polski

Jacek Kmiecik
Jacek Kmiecik
Szymon Starnawski
PKN ORLEN przedłuża współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Koncern przez blisko cztery lata będzie sponsorem generalnym polskiej piłki nożnej, jedenastu reprezentacji narodowych oraz sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskich – m.in. Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski. Marka ORLEN będzie dalej towarzyszyć zawodnikom, piłkarkom i kibicom podczas najważniejszych wydarzeń piłkarskich. PZPN wesprze koncern także przy realizacji projektów piłkarskich poświęconych dzieciom.

– Grupa ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu. Skala naszego zaangażowania w ten obszar systematycznie rośnie. Wspieramy blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Stawiamy na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70 procent Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko trzy miliony osób, a w trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tysięcy spotkań. Chcemy wykorzystywać ten potencjał do promocji naszego biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży – mówi Agata Pniewska, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.

Orlen i PZPN grają razem o najwyższe cele

– Liczby mówią same za siebie. Piłka nożna wyzwala w kibicach ogromne emocje. Każdy żyje zwłaszcza meczami seniorskiej reprezentacji mężczyzn, która jest najpopularniejszą drużyną w kraju, drużyną wszystkich Polaków. Przedłużenie współpracy z firmą PKN ORLEN jest potwierdzeniem tego, że inwestycja w kadrę narodową pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Cieszymy się, że PKN ORLEN dostrzega ogromny potencjał reprezentacji młodzieżowych, piłki nożnej kobiet czy eFutbolu, które również będzie wspierał. To bezprecedensowa umowa, gwarantująca korzyści obu stronom. Gramy razem o najwyższe cele! – mówi Łukasz Wachowski, sekretarz generalny PZPN.

Jeszcze większe pieniądze w ekwiwalencie reklamowym Orlenu

Współpraca z PZPN to gwarancja dotarcia do milionów kibiców w Polsce i za granicą. Roczny ekwiwalent reklamowy wynikający ze wsparcia PZPN dla sponsora głównego w 2021 roku przekroczył 410 mln zł. Kanały społecznościowe „Łączy nas piłka” obserwuje blisko 5 mln użytkowników, a mecze biało-czerwonych podczas mundialu w Katarze oglądało w telewizji i internecie średnio 12,5 mln widzów.

Jednocześnie kampanie z udziałem kadrowiczów będą wykorzystywane przez koncern jako platforma marketingowa wspierająca biznes, w tym sprzedaż detaliczną na stacjach paliw czy nowe koncepty gastronomiczne. Jedną z nich zrealizowano jeszcze przed mundialem w Katarze. Kampania z hasłem „Witaj w świecie piłkarskich emocji” wspierała nie tylko wizerunek firmy jako sponsora, ale również promowała marki własne oraz stworzyła kontekst do dalszego wsparcia reklamowego programu VITAY.

Orlen wesprze też piłkę dziecięcą, młodzieżową i kobiecą

Ważnym aspektem nowej umowy z PZPN jest także kompleksowe wsparcie reprezentacji młodzieżowych, w których swoje talenty wykuwają przyszli kadrowicze oraz kadrowiczki. Na przestrzeni ostatniej dekady liczba piłkarek zwiększyła się w Polsce aż 8-krotnie, a zainteresowanie wydarzeniami piłkarskimi deklaruje 63 procent Polek. Rośnie również marketingowa wartość żeńskiego futbolu. Oglądalność meczów kadry kobiet w eliminacjach mistrzostw świata w szczytach komunikacyjnych przekraczała 400 tysięcy widzów. PKN ORLEN będzie w najbliższych latach sponsorem generalnym reprezentacji Polski kobiet, kadr młodzieżowych, a także Sponsorem Tytularnym Pucharu Polski kobiet, Ekstraligi kobiet oraz 1. Ligi kobiet. Nowa umowa przewiduje jednocześnie wsparcie merytoryczne PZPN przy realizacji programów piłkarskich koncernu, w których bierze udział 18 tysięcy dzieci.

Orlen sponsorem tytularnym ePucharu Polski i generalnym kadry eFutbolu

ORLEN dostrzega również potencjał wirtualnej odmiany piłki nożnej jako nowego narzędzia wspierającego rozwój dyscypliny, pozwalającego budować rozpoznawalność marki wśród setek tysięcy graczy. Koncern będzie sponsorem tytularnym ePucharu Polski oraz generalnym sponsorem Reprezentacji Polski w eFutbolu, która jest aktualnym wicemistrzem świata FIFAe Nations Cup 2022 oraz wicemistrzem Europy UEFA eEURO 2021.

W czasie obowiązywania nowej umowy reprezentacja Polski mężczyzn rozegra dwa cykle eliminacyjne – do mistrzostw Europy i świata. W 2025 roku odbędą się natomiast mistrzostwa Europy kobiet. Polska jest jednym z kandydatów do organizacji tego wydarzenia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

MKOL dopuszcza Rosjan do startów, są jednak warunki

Materiał oryginalny: ORLEN przedłuża współpracę z PZPN. Koncern sponsorem generalnym reprezentacji Polski i tytularnym piłki kobiet i ePucharu Polski - Sportowy24

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kazek ad
lrwandowski hehe drewno roku
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie