Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta. Parlamentarzyści idą do premiera

Szymon Szadurski
Nowa obwodnica ma liczyć ma ponad 14 km i rozładować w przyszłości korki w drodze na Półwysep Helski. Na razie jednak jest tylko na papierze. Na ręce Donalda Tuska trafić ma wkrótce interwencja, dotycząca braku decyzji o budowie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.

Złożenie takiego pisma zapowiedział w Gdyni poseł Platformy Obywatelskiej Stanisław Lamczyk. Parlamentarzysta uczynił to w obecności samorządowców z wielu miast i gmin, zainteresowanych jak najszybszym zrealizowaniem OPAT.

Na tym samym spotkaniu doszło do spięcia między prezydentem Gdyni Wojciechem Szczurkiem a Robertem Marszałkiem, dyrektorem gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Urzędnik GDDKiA już na początku swojej wypowiedzi stwierdził, iż w kwestii możliwości budowy obwodnicy musi przywołać do rzeczywistości prezydentów, wójtów i burmistrzów miast z północy województwa pomorskiego. Tłumaczył też, iż dokumentacja w sprawie OPAT, przygotowana za ponad 1 mln złotych przez samorządowców, nie spełnia wymogów dla dróg ekspresowych, wiele jej elementów niedługo już będzie nieaktualnych, a dodatkowo - przebieg obwodnicy nie był konsultowany z GDDKiA. Marszałek poinformował też, iż zaopiniował negatywnie studium techniczno - ekonomiczno - środowiskowe dla OPAT.

- Namawiam do popracowania nad tą dokumentacją - mówił dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA. - Właściwe postępowanie w sprawie OPAT to próba wpisania obwodnicy do programu budowy dróg krajowych. Przebrnięcie przez taką procedurę udało się Gdańskowi. W programie umieszczone zostały ul. Słowackiego, Trasa W-Z i Sucharskiego.

Wypowiedzią Roberta Marszałka poruszony był Wojciech Szczurek.

- Niech pan nas nie poucza w sprawie dokumentacji, bowiem to my w naszym działaniu wyręczamy państwo - powiedział Szczurek. - Każdy przecież wie, że OPAT będzie drogą o zasięgu ponadlokalnym i inwestycja ta powinna być finansowana z budżetu centralnego. To jest pytanie m.in. do pana, dlaczego nakłady państwa na drogi w województwie pomorskim są tak bardzo przechylone w stronę Gdańska. Jest to po prostu nieuczciwe.

Samorządowcy w porozumieniu z marszałkiem województwa zapowiedzieli, iż będą starali się o potraktowanie budowy OPAT jako integralnej części obwodnicy metropolitalnej i drogi krajowej nr 7. Ich zdaniem ułatwi to uzyskanie finansowania od państwa. Poseł Stanisław Lamczyk zapowiedział też, że jutro zbierze się parlamentarna komisja ds. dróg i wnioski w sprawie OPAT przekaże Donaldowi Tuskowi.

Nowa obwodnica liczyć ma ponad 14 km i rozładować w przyszłości korki w drodze na Półwysep Helski.
- Z ulgą odetchną też mieszkańcy Rumi i Redy mieszkający koło drogi krajowej nr 6 - przypomina Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Bywają dni, że pod ich oknami przejeżdża dziennie 60 tys. aut, zamieniając ich życie w piekło.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
w
jak by nie wywalil na nikomu nie potrzebne lotnisko to by mial na swoj wklad w obwodnice a kto a szczurek
G
GREC
Trójmiasto to nie tylko Gdańsk, Gdynia i Sopot, ale także miasta sąsiadujące. Pamiętajmy, że duże ośrodki przyciągają miejscami pracy. OPAT skomunikuje północ kraju, z Trójmiastem, a autostradą z południem Polski. Warto zawalczyć!
S
StaN
W czasie,gdy są planowane budowy różnych innych dróg,obwodnic w województwie pomorskim,skandalem jest nie zajęcie się przez Generalną Dyrekcję Obwodnicą Północna.Jest to wyraźnie działanie celowe,może nawet sabotaż.Warto by było,żeby Robertowi Marszałkowi przyjrzała się prokuratura,z powodu pomijania ważniejszych dróg,i lobbowanie na rzecz tych,których ranga jest o wiele niższa.W ten sposób zawsze będzie do przodu ten,kto da więcej i ma szersze plecy,niż ten najbardziej potrzebujący.
R
RK
Jestem z Gdańska i bardzo się cieszę z południowej obwodnicy, trasy Sucharskiego, Słowackiego, W=Z, czy tunelu pod Martwą Wisłą. Ale jednocześnie trzymam kciuki za Prezydenta Szczurka w sprawie budowy OPAT. Pamiętajmy, że jesteśmy nie tylko z Gdańska, Sopotu czy Gdyni, ale przede wszystkim z Trójmiasta i wszyscy jeździmy po tych samych drogach i tak samo Gdynianie stoją w korkach w Gdańsku, jak i Gdańszczanie w Gdyni. Wszyscy powinniśmy popierać OPAT, obwodnicę metropolitalną i trasę kaszubską, bo tego nam nikt nie zabierze.
w
wyspek
Szczurku to ci odpowiem dlatego zeby twoi poddani latwiej mogli dojechac do pracy jaka maja w Gdansku lub pojechac na poludnie za interesami i po ich zrealizowaniu wrocic do domku usmiechnietego
gdynskiego raju.
Dodaj ogłoszenie