- Naklejki na oponach umożliwią konsumentom uzyskanie dodatkowych informacji na temat parametrów technicznych. Informacje będą bardzo podobne do tych, które możemy zobaczyć na pralkach czy lodówkach. Wbrew pozorom mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg - zapewnia Dariusz Łomowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Przedsiębiorcy są zobligowani do sprzedaży tylko oznaczonych opon. Co ważne, informacje na temat parametrów ogumienia powinny być zawarte także we wszystkich drukowanych lub elektronicznych katalogach, broszurach, ulotkach i instrukcjach obsługi.
Opinie dotyczące oznaczania opon w taki właśnie sposób są jednak podzielone. Znawcy tematu twierdzą, że powinny się tam znajdować informacje dotyczące chociażby rzeźby bieżnika.
- Uważam, że przepis jest troszeczkę niedopracowany i trudno powiedzieć, czy się sprawdzi. Na takiej naklejce brakuje chociażby informacji o klasie opony czy o wynikach w testach przeprowadzanych przez producentów - mówi Jacek Rekowski ze sklepu motoryzacyjnego w Bytowie.
Jeśli przedsiębiorcy nie będą realizować obowiązku narzuconego przez Unię Europejską, inspektorzy handlowi mogą nałożyć na nich mandaty karne.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?