Nowy most nad Martwą Wisłą gotowy. Pociągi pojadą nawet "setką" [ZDJĘCIA]

Maciej Pietrzak
Most kolejowy wygląda imponująco. W drugiej połowie kwietnia będzie oświetlony. Prace zakończą się do sierpnia br.
Most kolejowy wygląda imponująco. W drugiej połowie kwietnia będzie oświetlony. Prace zakończą się do sierpnia br. Karolina Misztal
Udostępnij:
Do sierpnia 2016 r. zakończy się modernizacja linii kolejowej z Pruszcza Gd. do gdańskiego portu. To inwestycja ważna dla polskiej gospodarki. Szybszy transport towarów i przejazd większej liczby cięższych pociągów - to główne cele przebudowy tej linii.

Jednym z kluczowych elementów linii jest gotowy już nowy most kolejowy na Martwej Wiśle. Ta dwutorowa przeprawa, o długości 122 m i wadze 2 tys. ton, docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km na godz. Znacznie się też zwiększy przepustowość - poprzednią przeprawą mogło przejechać 30 pociągów dziennie, po modernizacji będzie ich 180.

- W drugiej połowie kwietnia most zostanie oświetlony. W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem i trwa przebudowa przejazdów, 17 obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pod drugim - informuje Ewa Symonowicz-Ginter, z zespołu prasowego PKP PLK.

Czytaj też: Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą w majówkę? [WIDEO, ZDJĘCIA]

Inną bardzo ważną częścią trasy Pruszcz Gd. - port jest system nowych wiaduktów kolejowych w Gdańsku. Gotowy jest już 17-metrowy przy ulicy Siennej. W trakcie budowy są jeszcze dwa wiadukty - dwutorowy przy ulicy Wosia Budzysza i jednotorowy na Lenartowicza. Koszt ich postawienia wyniesie 8,5 mln zł.

- Przy obiektach zakończono roboty fundamentowe, na półmetku są prace związane ze wznoszeniem nowych przyczółków. W maju na gotowych przyczółkach zostaną osadzone stalowe przęsła mostu - dodaje Ewa Symonowicz-Ginter.

W sumie wszystkie prace przy modernizacji linii mają się zakończyć w sierpniu, a jej łączny koszt wyniesie blisko 370 mln zł. Remont jest częścią programu portowego PKP, który zakłada do 2020 roku poprawę warunków przewozów towarowych do portów także w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wizyta Janet Yellen w Polsce

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
asz
Mostem NIGDY nie pojedzie żaden pociag 100km/h . to tylko założenia konstrukcyjne które pieknie brzmią w prasie. Obecnie na moście obowiązuje prędkość maksymalna 40km/h. a realnie to pociągi nieparzyste wjeżdzają na niego tą predkością . Parzyste wyciągają się 20km/h . WYciagają się ponieważ podniesienie przeprawy spowodowało utrudnienia w wyjeżdzie ciężkich pociągów które w okresie deszczu lub mrzawki są wypychane ponieważ nie są w stanie wyjechać na tak strome wzniesienie a na domiar tego sieciowcy w miejscu gdzie potrzeba urzyć maksymalnej siły pociagowej zamontowali odcinek jazdy bezprądowej. Inną sprawą jest że to stan techniczny stacji Port Północny nie pozwala na zwiększenie przepustowości linii a więc bez generalnej przebudowy tej stacji sam remont lini za dużo nie polepszy.
Polecam redaktorowi sprawdzić na ,,gruncie" zanim coś sie napisze tym bardziej że i redakcja i inwestycja znajdują sie w tej samej miejscowości.
Dodaj ogłoszenie