Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesna infolinia dla mieszkańców Gdyni

Lechosław Dzierżak
freeimages.com
Gdynia rozpoczyna prace nad stworzeniem jednego wspólnego numeru pod którym każdy będzie mógł zasięgnąć informacji, a także załatwić szereg spraw którymi zajmuje się urząd miasta.

Niezależnie czy sprawa będzie dotyczyła działki, mieszkania, drogi, szkoły, wydarzenia kulturalnego czy czegokolwiek innego - wszędzie dodzwonimy się za pomocą jednego numeru.

- Obecnie często nie wiemy gdzie powinniśmy się zgłosić z daną sprawą i próbujemy w różnych miejscach co zabiera dużo czasu. A przecież mieszkaniec nie musi tego wiedzieć. Chcemy stworzyć taki system aby istniał jeden numer pod którym uzyskamy daną informację albo zostaniemy przełączeni w odpowiednie miejsce. System będzie rejestrował zgłaszane przez mieszkańców sprawy, dokładnie je analizował. Dzięki temu z dnia na dzień system będzie doskonalszy – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.


Zobacz też: Gdynia: Otwarcie nowego przedszkola przy ul. Chylońskiej [ZDJĘCIA, WIDEO]

Obecnie w urzędzie miasta działa system elektroniczny który daje możliwość załatwienia 175 spraw przez internet. Właśnie za ten system w tym roku do Gdyni trafiła nagroda „Przyjazny Urząd 2017”. Jednak nie wszyscy mieszkańcy korzystają z internetu i to właśnie jest krok w ich stronę.

- Rozpoczęliśmy rekrutacje do zespołu, który będzie pracował nad obsługą tego systemu. Na stronach Biuletynu Informacji Publicznej BIP znajdą Państwo już informację na temat uruchamianych nowych stanowisk pracy. Poszukujemy osób kochających Gdynię i chcących wspólnie rozwiązywać problemy zgłaszane przez mieszkańców – mówi Artur Wentland, naczelnik wydziału Kadr i Szkoleń Urzędu Miasta w Gdyni.

Oczywiście w systemie nie załatwimy wszystkich spraw gdyż niektóre wymagają obecności i złożenia podpisu, jednak pod numerem będzie można się dowiedzieć gdzie i kiedy daną sprawę najlepiej zgłosić, co trzeba przygotować oraz ile czasu przeciętnie czeka się na jej rozwiązanie. Jeden numer będzie służył do kontaktu nie tylko z urzędnikami przy Piłsudskiego, ale również we wszystkich licznych oddziałach, filiach i jednostkach. Nie ma być też mowy o blokowaniu linii, tak że każda kolejna osoba będzie miała godzinami słuchać melodyjki. Osoba ma być automatycznie przełączana na inną linię tak aby kolejna osoba też mogła się dodzwonić. Pracownicy będą też oddzwaniać, jak za pierwszym połączeniem nie uda się pomóc. Infolinia ma działać od połowy przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki