Zakupy "na kreskę". Sieć sklepów H&M
Szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe założone w 1947 przez Erlinga Perssona. Początkowo sprzedawano odzież damską, dopiero w połowie lat 60. rozszerzono asortyment o ubrania męskie. Aktualnie przedsiębiorstwo prowadzi około 5000 sklepów w 38 krajach Europy, Ameryki Północnej, Azji czy Afryki.
W 2003 roku otwarto pierwszy sklep H&M w Polsce.
Skrót H&M pochodzi pełnej nazwy od H & M Hennes & Mauritz AB.
Zakupy "na kreskę". Nowa usługa w H&M - "kupowanie na kreskę"
H&M testuje nową usługę dla klientów - "weź towar, przymierz w domu i zapłać po dwóch tygodniach". W sytuacji, gdy zmienisz zdanie - możesz za darmo oddać produkty. Zasadę tę zastosowano już w kilku sklepach internetowych. Cieszy się ona dużym uznaniem wśród użytkowników.
Trend ten rusza na podbój stacjonarnego handlu detalicznego.
Szwedzka firma H&M nową opcję uruchamia już od października w holenderskich placówkach. Wkrótce do ich grona dołączą sklepy belgijskie. Prawdopodobnie mają one charakter testowy. Sieć odzieżowa w ten sposób chce poprawić i usprawnić jakość obsługi klienta. Wydaje się, że ta propozycja jest znacznie wygodniejszą opcją, ponieważ przymierzenie wybranych produktów w zatłoczonych sklepach wywoływało u niektórych uczucie dyskomfortu.
Zakupy "na kreskę" w H&M. Jak to działa?
Klienci będą mogli zarejestrować się za pomocą aplikacji znajdującej się na swoim telefonie komórkowym i zeskanować kod QR w kasie w sklepie stacjonarnym. Rachunek otrzymają w późniejszym terminie. Płacenie po pewnym upływie czasów wydaje się być komfortowe dla klientów - mogą oni rozłożyć swoje wydatki w czasie zgodnie z dostępnymi środkami finansowymi. Warto jednak pamiętać, że po upływie wyznaczonego czasu - tutaj: dwóch tygodni - trzeba będzie dokonać należnej płatności.
H&M wraz z firmą fintech Klarna - wprowadził już ten system zakupowy na rynku szwedzkim. Usługa będzie stopniowo wprowadzana w innych krajach europejskich.
ZOBACZ TAKŻE: Markowa odzież za 10-50 zł dostępna w Polsce. Primark wejdzie na polski rynek
Zakupy "na kreskę" w H&M. Mini rewolucja w H&M
Rozwiązanie zaproponowane przez H&M oznacza mini rewolucję w handlu tej sieci. Ten model biznesowy jest ostatnio często krytykowany, bowiem to przecież natarczywe sklepy internetowe zdobywają coraz większą przewagę w biznesie modowym. Dlatego też, aby nie stracić kontrahentów - wręcz o nich zawalczyć - trzeba dostosować się do wymagających klientów i upodobnić do konkurencji, która już od jakiegoś czasu posługuje się takimi metodami sprzedaży. Według niektórych opinii - posunięcie to ma na celu zyskanie przychylności wśród tzw. pokolenia millenialsów.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?