Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa usługa "Kup teraz, zapłać później" w sklepach H&M. Zakupy "na kreskę" testowane w Szwecji. Od października w Holandii

Sandra Janikowska
Jedna z najpopularniejszych na całym świecie sieci odzieżowych wprowadza nową usługę, a mianowicie: "Kup teraz, zapłać później". Obecnie jest ona testowana przez Szwedów. W październiku pojawi się na kolejnym rynku zagranicznym. Czy nowa strategia się sprawdzi i zawita do Polski? O co chodzi z tym kupowaniem "na kreskę"? Sprawdź!

Zakupy "na kreskę". Sieć sklepów H&M

Szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe założone w 1947 przez Erlinga Perssona. Początkowo sprzedawano odzież damską, dopiero w połowie lat 60. rozszerzono asortyment o ubrania męskie. Aktualnie przedsiębiorstwo prowadzi około 5000 sklepów w 38 krajach Europy, Ameryki Północnej, Azji czy Afryki.

W 2003 roku otwarto pierwszy sklep H&M w Polsce.

Skrót H&M pochodzi pełnej nazwy od H & M Hennes & Mauritz AB.

Zakupy "na kreskę". Nowa usługa w H&M - "kupowanie na kreskę"

H&M testuje nową usługę dla klientów - "weź towar, przymierz w domu i zapłać po dwóch tygodniach". W sytuacji, gdy zmienisz zdanie - możesz za darmo oddać produkty. Zasadę tę zastosowano już w kilku sklepach internetowych. Cieszy się ona dużym uznaniem wśród użytkowników.

Trend ten rusza na podbój stacjonarnego handlu detalicznego.

Szwedzka firma H&M nową opcję uruchamia już od października w holenderskich placówkach. Wkrótce do ich grona dołączą sklepy belgijskie. Prawdopodobnie mają one charakter testowy. Sieć odzieżowa w ten sposób chce poprawić i usprawnić jakość obsługi klienta. Wydaje się, że ta propozycja jest znacznie wygodniejszą opcją, ponieważ przymierzenie wybranych produktów w zatłoczonych sklepach wywoływało u niektórych uczucie dyskomfortu.

Zakupy "na kreskę" w H&M. Jak to działa?

Klienci będą mogli zarejestrować się za pomocą aplikacji znajdującej się na swoim telefonie komórkowym i zeskanować kod QR w kasie w sklepie stacjonarnym. Rachunek otrzymają w późniejszym terminie. Płacenie po pewnym upływie czasów wydaje się być komfortowe dla klientów - mogą oni rozłożyć swoje wydatki w czasie zgodnie z dostępnymi środkami finansowymi. Warto jednak pamiętać, że po upływie wyznaczonego czasu - tutaj: dwóch tygodni - trzeba będzie dokonać należnej płatności.

H&M wraz z firmą fintech Klarna - wprowadził już ten system zakupowy na rynku szwedzkim. Usługa będzie stopniowo wprowadzana w innych krajach europejskich.

ZOBACZ TAKŻE: Markowa odzież za 10-50 zł dostępna w Polsce. Primark wejdzie na polski rynek

Zakupy "na kreskę" w H&M. Mini rewolucja w H&M

Rozwiązanie zaproponowane przez H&M oznacza mini rewolucję w handlu tej sieci. Ten model biznesowy jest ostatnio często krytykowany, bowiem to przecież natarczywe sklepy internetowe zdobywają coraz większą przewagę w biznesie modowym. Dlatego też, aby nie stracić kontrahentów - wręcz o nich zawalczyć - trzeba dostosować się do wymagających klientów i upodobnić do konkurencji, która już od jakiegoś czasu posługuje się takimi metodami sprzedaży. Według niektórych opinii - posunięcie to ma na celu zyskanie przychylności wśród tzw. pokolenia millenialsów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki