Nowa usługa "Kup teraz, zapłać później" w sklepach H&M. Zakupy "na kreskę" testowane w Szwecji. Od października w Holandii

Sandra JanikowskaZaktualizowano 
Jedna z najpopularniejszych na całym świecie sieci odzieżowych wprowadza nową usługę, a mianowicie: "Kup teraz, zapłać później". Obecnie jest ona testowana przez Szwedów. W październiku pojawi się na kolejnym rynku zagranicznym. Czy nowa strategia się sprawdzi i zawita do Polski? O co chodzi z tym kupowaniem "na kreskę"? Sprawdź!

Zakupy "na kreskę". Sieć sklepów H&M

Szwedzkie przedsiębiorstwo odzieżowe założone w 1947 przez Erlinga Perssona. Początkowo sprzedawano odzież damską, dopiero w połowie lat 60. rozszerzono asortyment o ubrania męskie. Aktualnie przedsiębiorstwo prowadzi około 5000 sklepów w 38 krajach Europy, Ameryki Północnej, Azji czy Afryki.

W 2003 roku otwarto pierwszy sklep H&M w Polsce.

Skrót H&M pochodzi pełnej nazwy od H & M Hennes & Mauritz AB.

Zakupy "na kreskę". Nowa usługa w H&M - "kupowanie na kreskę"

H&M testuje nową usługę dla klientów - "weź towar, przymierz w domu i zapłać po dwóch tygodniach". W sytuacji, gdy zmienisz zdanie - możesz za darmo oddać produkty. Zasadę tę zastosowano już w kilku sklepach internetowych. Cieszy się ona dużym uznaniem wśród użytkowników.

Trend ten rusza na podbój stacjonarnego handlu detalicznego.

Szwedzka firma H&M nową opcję uruchamia już od października w holenderskich placówkach. Wkrótce do ich grona dołączą sklepy belgijskie. Prawdopodobnie mają one charakter testowy. Sieć odzieżowa w ten sposób chce poprawić i usprawnić jakość obsługi klienta. Wydaje się, że ta propozycja jest znacznie wygodniejszą opcją, ponieważ przymierzenie wybranych produktów w zatłoczonych sklepach wywoływało u niektórych uczucie dyskomfortu.

Zakupy "na kreskę" w H&M. Jak to działa?

Klienci będą mogli zarejestrować się za pomocą aplikacji znajdującej się na swoim telefonie komórkowym i zeskanować kod QR w kasie w sklepie stacjonarnym. Rachunek otrzymają w późniejszym terminie. Płacenie po pewnym upływie czasów wydaje się być komfortowe dla klientów - mogą oni rozłożyć swoje wydatki w czasie zgodnie z dostępnymi środkami finansowymi. Warto jednak pamiętać, że po upływie wyznaczonego czasu - tutaj: dwóch tygodni - trzeba będzie dokonać należnej płatności.

H&M wraz z firmą fintech Klarna - wprowadził już ten system zakupowy na rynku szwedzkim. Usługa będzie stopniowo wprowadzana w innych krajach europejskich.

ZOBACZ TAKŻE: Markowa odzież za 10-50 zł dostępna w Polsce. Primark wejdzie na polski rynek

Zakupy "na kreskę" w H&M. Mini rewolucja w H&M

Rozwiązanie zaproponowane przez H&M oznacza mini rewolucję w handlu tej sieci. Ten model biznesowy jest ostatnio często krytykowany, bowiem to przecież natarczywe sklepy internetowe zdobywają coraz większą przewagę w biznesie modowym. Dlatego też, aby nie stracić kontrahentów - wręcz o nich zawalczyć - trzeba dostosować się do wymagających klientów i upodobnić do konkurencji, która już od jakiegoś czasu posługuje się takimi metodami sprzedaży. Według niektórych opinii - posunięcie to ma na celu zyskanie przychylności wśród tzw. pokolenia millenialsów.

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3