"Nie możecie wyglądać jak łajzy". Kontrowersyjna reklama Fashion House

Monika JankowskaZaktualizowano 
screen facebook
Daj czerwoną kartkę Fashion House – nawołuje 6,3 tys. internautów za pośrednictwem Facebooka. Dlaczego? Ponieważ są zbulwersowani emitowaną przez gdański Fashion House Outlet Centre reklamą. A reklama wzbudziła emocje, ponieważ nauczycielka wychowania fizycznego krzyczy w niej do uczniów, że „nie możecie wyglądać jak łajzy”.

„A co to za wchodzenie na salę bez dobrych, markowych ubrań do ćwiczeń? I po zajęciach też nie możecie wyglądać jak łajzy. Włączam stoper, a ty i ty, i ty Nowak szorujecie na zakupy” - mówi nauczycielka do swoich uczniów.

Reklama już przestała być emitowana w radiu. Na pewno duży wpływ na to miała petycja internautów, w której czytamy:

„Niezależnie od domniemanej woli jej twórców, reklama w sposób wyjątkowo skuteczny trafia do dzieci i jest przez nie odbierana jako reklama kierowana do nich, promując tym samym nietolerancję na tle materialnym, która już i tak stanowi bardzo poważny problem społeczny.”

Internauci chcą też, by Fashion House wypłacił co najmniej 5 tys. zł na dowolnie wybraną pomorską organizację pożytku publicznego zajmującą się niesieniem pomocy dzieciom z rodzin dotkniętych ubóstwem, ponieważ „to właśnie ubogie dzieci ucierpiały najbardziej z powodu chybionej reklamy”

A jak tłumaczy się centrum handlowe?

„W nawiązaniu do petycji stworzonej przez Organizatorkę Wydarzenia „Daj czerwoną kartkę Fashion House”, informujemy że nie było naszym celem kierowanie reklamy do dzieci i nie z myślą o dzieciach została ona stworzona. Stacje radiowe mają prawo odmówić emisji, jeśli reklama jest niezgodna z prawem lub narusza prawa osób trzecich – nic takiego nie miało miejsca.
Mając na uwadze emocje, jakie wywołał przekaz, w piątek, 24 kwietnia, tuż po godzinie 9:00 rano, Zarząd Fashion House Outlet Centre Gdańsk poprosił wszystkie stacje radiowe, o zaprzestanie emisji reklamy”

Więcej na ten temat (w tym możliwość odsłuchania reklamy) na facebooku

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jacek

Reklama nadal jest emitowana w Radio Gdańsk, co prawda w zmienionej wersji.

n
nn

Może i zarząd poprosił stacje zaprzestanie emisji, ale reklama jest nadal emitowana - przynajmniej w jednej stacji.

Z
Zadowolony

Ty jesteś naprawdę łajzą. Nie wiesz tylko,że łajzostwo zawdzięczasz sobie. Gawle na drugi raz nie obrażaj Polaków.

K
Krzysztof

Pani Moniko - Autorko!
gdzie w spocie jest napisane, że to nauczycielka? W jakiej szkole nauczyciel tak traktuje dzieci? To byłby dopiero lincz na Facebooku! Czy zastanawiała się Pani czemu organizatorka wydarzania, tak przeciwna reklamom skierowanym dla dzieci, karmi swoje dziecko papką serwowaną przez radio? Widzę tu ogromną sprzeczność i brak konsekwencji. Czas poświęcony na pieniactow (bo trudno to teraz, po szybkiej reakcji Centrum nazwać to inaczej) by Może stoją za tym jakiejś inne cele?? Byłoby chyba lepiej poświęcić czas na rozmowę z dzieckiem i jego osobistą edukacje, bo to od nas rodziców zależy, jaki dziecko ma stosunek do markowych ubrań. Naprawdę, mniej pogoni za sensacją, więcej obiektywizmu. Widzę, że na szczęście w wydarzeniu, coraz więcej pojawia się głosów rozsądku! Osobiście, nie chciałbym, żeby moja żona, zamiast poświęcać czas na dom, dzieci, rodzinę, pracę lub relaks w czasie wolnym, pieniła się na FB, gdy reklama zniknęła w jeden dzień! Chociaż w sumie, robi Centrum niezłą reklamę a za pośrednictwem tej Pani i innych uczestników, ta reklama została NA ZAWSZE utrwalona w Internecie i nigdy już z niego nie zniknie!

g
gawel

Pani Kopacz,Polacy niemoga wygladac jak lajzy,wiec prosze o jak najszybsze ustopienie pani rzadu.Zeby Polacy mogli wrescie odbodowac wolna POLSKE i wygladac jak wolni ludzie.Potomkowie Jana 3 Sobieskiego to nie sowieckie platwormerskie lajzy.

Dodaj ogłoszenie