Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie daj się oszukać podczas zakupów w sieci

Jacek Wierciński
- Mikołaju, kupuj uważnie! - apelują organizatorzy kampanii społecznej "Nie daj się oskubać w sieci", Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. Coraz popularniejsze kupowanie gwiazdkowych prezentów przez internet to szansa na bogatszy wybór i atrakcyjniejszą cenę, ale też większe ryzyko trafienia na oszusta lub po prostu niezadowolenia z zakupów.

- Trafia do nas bardzo wielu rozczarowanych klientów sklepów internetowych - potwierdza Bożena Wojciechowska z gdańskiego Klubu Federacji Konsumentów. - Trudno generalizować, bo sytuacje są różne, zawsze staramy się pomóc. Czasem wyjaśniając, jakie prawa przysługują klientowi, czasem organizując mediację, pomagając przygotować odpowiednie pismo - wymienia.

Dodaje jednak, że najlepiej po prostu zrobić wszystko, by uniknąć tego typu sytuacji.

Jak? - Wystarczy dokładnie sprawdzić, od kogo się kupuje, przyjrzeć się opisowi produktu, pamiętać, że jeśli kupujemy od przedsiębiorcy, mamy 10 dni na zwrot towaru, by odzyskać pieniądze (choć są od tego wyjątki - np. sprzęt RTV lub wycieczki).

Przede wszystkim warto jednak pamiętać, że zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji - przypomina UOKiK.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki