- Trafia do nas bardzo wielu rozczarowanych klientów sklepów internetowych - potwierdza Bożena Wojciechowska z gdańskiego Klubu Federacji Konsumentów. - Trudno generalizować, bo sytuacje są różne, zawsze staramy się pomóc. Czasem wyjaśniając, jakie prawa przysługują klientowi, czasem organizując mediację, pomagając przygotować odpowiednie pismo - wymienia.
Dodaje jednak, że najlepiej po prostu zrobić wszystko, by uniknąć tego typu sytuacji.
Jak? - Wystarczy dokładnie sprawdzić, od kogo się kupuje, przyjrzeć się opisowi produktu, pamiętać, że jeśli kupujemy od przedsiębiorcy, mamy 10 dni na zwrot towaru, by odzyskać pieniądze (choć są od tego wyjątki - np. sprzęt RTV lub wycieczki).
Przede wszystkim warto jednak pamiętać, że zawsze przysługuje nam prawo do reklamacji - przypomina UOKiK.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?