reklama

Kupuj świadomie - Produkt Polski. Kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi

REDAKCJAZaktualizowano 
Fot. Kacper Rogacin
Kupuj świadomie - Polski Produkt to ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, realizowana wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Celem kampanii, której druga odsłona ruszyła we wrześniu, jest zwiększenie świadomości konsumentów na temat oznakowania "Produkt Polski".

- Polskie produkty, polska żywność, cechuje się najwyższą klasą jakości. Oczywiście konsument ma pełną swobodę wyboru, ale warto pamiętać, że żywność pochodząca z daleka, przetworzona, często po prostu musi być gorszej jakości - mówił Jan Krzysztof Ardanowski, minister rolnictwa i rozwoju wsi, podczas tweetupu z dziennikarzami, który zorganizowano we wtorek 3 grudnia w siedzibie resortu.

- Chcemy, żeby żywność spożywana przez nas codziennie, rano, w południe, wieczorem pochodziła w dużej mierze od polskich rolników. Polski Produkt, jest najlepszy na świecie! Podejmując decyzje zakupowe, wybierając polskie produkty wspieramy polskich rolników, polskie zakłady przetwórcze, budujemy siłę naszej gospodarki. Być może w ten sposób wspieracie swoją siostrę, brata czy znajomych - dodał minister Ardanowski.

Kupuj świadomie - Produkt Polski

Pierwsza edycja kampanii Produkt Polski ruszyła już w kwietniu 2019 roku, natomiast jej druga odsłona trwa od września. Inicjatorzy akcji podjęli działania skierowane do konsumentów (spoty telewizyjne i radiowe) oraz rolników i producentów żywności, którym zaoferowano możliwość szkoleń pod nazwą "Akademia Polska smakuje".

Jednym z najważniejszych elementów kampanii jest oznaczenie "Produkt Polski", który pozwala na szybkie i łatwe identyfikowanie produktów wytworzonych z polskich surowców. Co istotne, oznaczenie produktów tym symbolem jest dobrowolne, ale ministerstwo zachęca rolników i producentów żywności do wzięcia udziału w akcji.

- Coraz więcej polskich firm włącza się w projekt Produkt polski, w tym takie koncerny jak Orlen @PKN_ORLEN czy Krajowa Spółka Cukrowa - mówił minister Jan Krzysztof Ardanowski.

Produkt Polski obecny w WARS-ach

Podczas wtorkowego tweetupu ogłoszono, że do akcji dołączył tygodnik "Wprost" oraz sieć wagonów restauracyjnych WARS.

- Unikalna wersja restauracji na kołach, jaką jest wagon WARS, jest doskonałą promocją kuchni polskiej - mówił minister, natomiast obecny podczas wydarzenia Artur Kowalczyk, prezes zarządu WARS S.A. dodał, że restauracje oferują już produkty polskie, z których powstają dania.

- Menu w naszych wagonach restauracyjnych zmienia się dwa razy w roku, jak w najlepszych restauracjach. Już w naszej ofercie znajdziemy typowo polskie dania, przygotowywane z polskich produktów, jak kotlet schabowy, bitki wieprzowe, pierogi ruskie, czy żur. Obecnie oferujemy menu jesienne, natomiast w menu wiosennym dostępnych będzie jeszcze więcej tego typu dań - mówił Kowalczyk.

Kampania Produkt Polski - jak dołączyć?

Znakowanie informacją o tym, że dany produkt jest pochodzenia polskiego, nie wymaga żadnej rejestracji. Logo "Produkt Polski" jest dostępne do pobrania bezpłatnie ze strony internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Również na tym portalu znajdują się wszystkie niezbędne informacje i regulacje prawne dotyczące znaku.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Materiał oryginalny: Kupuj świadomie - Produkt Polski. Kampania Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie