- Komfort i bezpieczeństwo klientów jest dla nas najwyższym priorytetem. Dlatego też kosze i wózki zakupowe w naszych sklepach są regularnie czyszczone przez wyspecjalizowane w tym zakresie firmy. Obecnie czystość wózków i koszyków sprawdzana jest z jeszcze większą uwagą, profilaktycznie zleciliśmy także częstsze ich czyszczenie - informuje Paweł Franczak, starszy specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w Biedronce.
Jak tłumaczą władze sieci, kosze i wózki najpierw poddawane są namaczaniu przy wykorzystaniu wody i płynu dezynfekcyjnego o odpowiednim roztworze, a następnie trafiają do kąpieli parowej, przeprowadzanej standardowo w temperaturze 90 st. C.
W jej trakcie do usuwania zanieczyszczeń stosowane są specjalne parownice wyposażone w szczotki, a także szorowarki i flizelinowe ścierki, zawsze jednorazowego użytku. Parownica czyści całą powierzchnię, na jakiej zostaje zastosowana i zabija obecne na niej zarazki - mówi Paweł Franczak.
Przedstawiciele sieci dodają, że o skuteczności tej metody świadczy fakt, że parownice stosowane są również w szpitalnictwie, np. do czyszczenia łóżek szpitalnych.
- Czyszczenie wózków przeprowadzane jest przez firmy dezynfekujące w wyznaczonych do tego celu strefach, znajdujących się we wszystkich naszych sklepach - kontynuuje Paweł Franczak.
Sieć podaje, że miesięcznie dezynfekcji poddawanych jest w sklepach Biedronki ok. 85 tys. koszyków, co zajmuje łącznie ponad 27 tys. godzin.
Dodatkowe środki ostrożności, w związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa, podjęła już w swoich sklepach także sieć Kaufland.
Niezbędne informacje
- W sklepach zintensyfikowano regularne działania dotyczące czystości i dezynfekcji. Tymczasowo, zawieszono też możliwość sprzedaży produktów garmażeryjnych do pojemników własnych klientów, a także wstrzymano wszelkie degustacje promocyjne - informuje Biuro Prasowe sieci Kaufland. - Co więcej, już od długiego czasu w większości naszych sklepów dostępne są dla klientów specjalne stacje do odkażania i dezynfekcji, a docelowo - już w najbliższym czasie - stacje będą dostępne we wszystkich marketach. Sieć zachęca także do korzystania z płatności zbliżeniowych zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia.
Jak przekazują nam dalej przedstawiciele sieci, „pracownicy wszystkich sklepów zostali poinstruowani, jak powinni postępować na wypadek wystąpienia różnych scenariuszy oraz na bieżąco otrzymują informacje o aktualnej sytuacji”.
- Naszą nadrzędną wartością jest ochrona pracowników oraz klientów. Z tego względu prewencyjnie wprowadziliśmy możliwe rozwiązania służące ich bezpieczeństwu. Na bieżąco monitorujemy sytuację i gdy zajdzie taka konieczność, podejmiemy kolejne działania w ścisłej współpracy z władzami krajowymi i regionalnymi – zapewnia Maja Szewczyk z Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kauflandzie.
O komentarz do sprawy poprosiliśmy też przedstawicieli sieci Lidl.
- Każdego dnia przed otwarciem sklepu ma miejsce porządkowanie całej sali sprzedaży. Następnie w trakcie godzin pracy sklepu czyszczenie odbywa się doraźnie, kiedy istnieje taka potrzeba. Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży - mówi Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. - Wózki w sklepach Lidl myte są systematycznie oraz doraźnie w przypadku zabrudzenia. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi. Wózki myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami. Sanepid podczas swoich standardowych kontroli sprawdza również czystość naszych wózków, a ich wyniki są dobre.
Sieć zapewnia dalej, że we wszystkich swoich sklepach posiada profesjonalny sprzęt do utrzymania porządku, w tym urządzenia do mycia posadzek, mopy oraz specjalistyczne płyny myjące.
Jak uchronić się przed wirusem?
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?