- Oczekujemy na pierwsze uwagi Komisji Europejskiej do tego programu. Będą one bazą do całości programu, który inwestor jest zobowiązany wraz ze stroną rządową złożyć komisji do 12 września - powiedział Zbigniew Urbaniec, przewodniczący Rady Nadzorczej Mostostalu Chojnice.
Konsultacje programu z Komisją Europejską mają się odbyć w przyszłym tygodniu.
Spółka z Chojnic i jej partner - norweska stocznia Ulstein - zaproponowały 180 mln euro wkładu własnego w przejęcie stoczni. Od Skarbu Państwa oczekują 232 mln zł pomocy publicznej na spłatę zobowiązań publicznoprawnych.
W stoczni mają być produkowane statki, w tym jednostki do obsługi platform wiertniczych oraz konstrukcje stalowe. Powstać ma także biuro projektowe. Program nie przewiduje redukcji zatrudnienia.
Spółka ISD Polska założeń konsolidacji stoczni w Gdyni i Gdańsku jeszcze nie wysłała do Brukseli.
- Nie zostało jeszcze uzgodnionych z resortem skarbu kilka szczegółów - powiedział Marcin Ciok, doradca zarządu ISD Polska. - Chodzi m.in. o przeniesienie praw do kontraktów, umów dzierżawy itp. Główne założenia planu są już ustalone.
Ukraiński inwestor deklaruje minimalny wkład własny w wysokości 320 mln euro. Może on zostać podwyższony do ponad 600 mln euro. Skarb Państwa miałby udzielić 1,35 mld zł pomocy publicznej na spłatę publicznoprawnych zobowiązań stoczni.
W Gdańsku miałyby powstawać sekcje statków, które montowane byłyby w Gdyni. Program zakłada także likwidację trzech pochylni w Stoczni Gdańsk.
Związkowcy z Gdańska nie chcą połączenia ze stocznią w Gdyni. Obawiają się, że oznaczać to będzie koniec dla ich stoczni. Jutro 500 z nich wybiera się do Warszawy na demonstrację Solidarności m.in pod siedzibą ISD Polska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?