10 kwietnia 1990 roku Krzysztof Klicki zarejestrował działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Zakład Kolportażu Książki i Prasy Kolporter. 2 maja tego samego roku własnym samochodem opel kadett dostarczył po raz pierwszy prasę do 11 sklepów kieleckiego Społem. 25 lat temu firma kolportowała wówczas kilkanaście tytułów prasowych do około 150 punktów sprzedaży, a przychody wyniosły równowartość dzisiejszych 70 tys. zł. Takie były początki obecnie największego na polskim rynku dystrybutora prasy.
Dzisiaj udział Kolportera w polskim rynku prasowym wynosi około 56 proc. Spółka dystrybuuje około 5 tys. tytułów. Zarządza siecią ponad tysiąca saloników prasowych i salonów Top-Press. Przychody w 2014 roku wyniosły 4,811 mld zł. W skład Kolportera wchodzą aktualnie trzy departamenty: dystrybucji prasy, sieci własnej oraz usług elektronicznych.
Firma realizuje strategię uruchamiania nowych punktów w centrach handlowych i galeriach, m.in. w Gdańsku. Rozwija także współpracę ze sklepami internetowymi.
- Koncentrujemy się na jeszcze bardziej efektywnym wykorzystaniu własnych możliwości w tych obszarach, w których już mamy określoną pozycję. Nie interesuje nas wchodzenie w nowe biznesy, na których się nie znamy. Mamy taką pozycję, że w tym momencie w zupełności wystarczy nam rozwój na poziomie kilku procent rocznie. Mądry i stabilny, bez ryzyka utraty tego, co udało się wypracować. Kolporter ma 25 lat, czas na spokojny, dojrzały rozwój - mówi Krzysztof Klicki, założyciel i właściciel Kolportera.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?