Nowy obiekt będzie sąsiadował z mostem wantowym. Dzisiejszy montaż przęsła jest bardzo skomplikowaną operacją. Ogromny ponton którym przęsło przypłynęło do Gdańska z "Huty Pokój" w Rudzie Śląskiej, był powoli napełniany wodą. Cała operacja instalacji nowego przesła może potrwać jeszcze kilkanaście godzin.
Budowany most kolejowy ma kluczowe znaczenie dla rozwoju gdańskiego portu - dzięki niemu będzie tam kursować sześć razy więcej pociągów towarowych niż obecnie. Inwestycja wpłynie też na poprawę warunków żeglugi na Martwej Wiśle. Szerokość szlaku wodnego zwiększy się bowiem z 11 do 50 metrów, a wysokość mostu nad rzeką wyniesie ponad 8 metrów. Kolejnymi etapami inwestycji będą budowy dwóch torów. Pierwszy z nich ma być gotowy na początku przyszłego roku, a po drugim pociągi mają pojechać w sierpniu 2016.
Przypominamy, że budowa nowego mostu to fragment większej inwestycji – modernizacji linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny. Koszt całego przedsięwzięcia to 370 mln złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?