Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak oprogramowanie CRM pomoże Ci uniknąć chaosu w firmie?

materiał partnera
Nie da się ukryć, że firmy zatrudniające wielu handlowców są narażone na powstawanie w swoich szeregach pomyłek i błędów, które mogą narazić na szwank nie tylko relacje z klientami, ale również dobre imię całej działalności. Szczególnie wiele pułapek czyha tutaj w odniesieniu do prowadzenia ewidencji klientów. To w tych zasobach najczęściej panuje spory nieporządek i stąd też biorą się niektóre trudności. Jakie błędy są najczęściej popełniane i jak im zaradzić?

Jak dochodzi do pomyłek?

Przede wszystkim można tutaj wyszczególnić wielokrotny kontakt z klientem, który już za pierwszym razem nie był zainteresowany. Kolejne kilka telefonów jedynie go zdenerwowało, ale żaden z handlowców nie był w stanie dowiedzieć się, czy były jakiekolwiek kroki podejmowane wobec danego klienta. Stąd też klient był stale zasypywany kolejnymi telefonami ofertowymi, które i tak nie przyniosły żadnego rezultatu. Tymczasem wystarczyłoby jedno miejsce, w którym zebrane byłyby szczegółowe dane na temat relacji z daną osobą i odznaczenie tam, iż nie należy się więcej kontaktować.

Kolejna sprawa, to brak analizy wyników sprzedażowych, co mogłoby znacząco podnieść efektywność całego zespołu. Często zespół handlowców nie potrafi ocenić, którzy klienci kupują najwięcej, jakimi kanałami itd. To wszystko są cenne informacje, które zdecydowanie pomagają zwiększać przychody i jeszcze lepiej trafiać w potrzeby klientów.

Jak temu zaradzić?

Zdecydowanie przyda się najlepszy crm, bowiem tylko on daje możliwości grupowania klientów, jak również zintegrowania wszystkich działań zespołu handlowców. To bardzo ważne i pozwoli na szczegółowe kompletowanie danych na temat wszystkich klientów, jak również łatwe wyszukiwanie niezbędnych informacji. W ten sposób nikt już nie pogubi się w podejmowaniu działań handlowych wobec poszczególnych osób i będzie można przygotować jeszcze bardziej spersonalizowaną ofertę. Nie da się ukryć, że powodzenie rozmowy handlowej zależy przede wszystkim od możliwie jak najszerszej wiedzy na temat klienta.

Obecnie na rynku nie brakuje bardzo ciekawych systemów crm, które można jak najbardziej dopasować do potrzeb danej działalności. W ten sposób szybko wdrożysz narzędzie, które może realnie przełożyć się na jeszcze wyższe zyski w Twojej firmie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki