Internet mobilny dość mocno odczuł koronawirusa. Co drugi użytkownik zauważył pogorszenie jego jakości

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Jak pokazują wyniki badania w przypadku połączeń głosowych 60 proc. internautów w Polsce nie odczuło negatywnych skutków zwiększonego wykorzystania usług komórkowych, a 31 proc. zauważyło pogorszenie się.
Jak pokazują wyniki badania w przypadku połączeń głosowych 60 proc. internautów w Polsce nie odczuło negatywnych skutków zwiększonego wykorzystania usług komórkowych, a 31 proc. zauważyło pogorszenie się. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Po wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego operatorzy sieci odnotowali skokowy wzrost liczby połączeń komórkowych i transmisji danych. Jak pokazują wyniki badania w przypadku połączeń głosowych większość internautów w Polsce nie odczuło negatywnych skutków zwiększonego wykorzystania usług komórkowych, jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku korzystania z internetu mobilnego.

Zalecenia dotyczące utrzymania dystansu społecznego spowodowały, że wiele czynności zostało przeniesionych do internetu oraz na łącza telefonii komórkowej. Jak wynika z badania Mindshare, nasilone korzystanie z usług telefonii komórkowej miało większy wpływ na odczuwalną jakość internetu mobilnego niż połączeń głosowych.

Czytaj także

Po wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego operatorzy sieci odnotowali skokowy wzrost liczby połączeń komórkowych i transmisji danych. Jak pokazują wyniki badania w przypadku połączeń głosowych 60 proc. internautów w Polsce nie odczuło negatywnych skutków zwiększonego wykorzystania usług komórkowych, a 31 proc. zauważyło pogorszenie się. Z kolei sytuacja dotycząca internetu mobilnego wygląda już nieco gorzej. Blisko połowa badanych zadeklarowała pogorszenie się jego jakości.

Odczuwane w czasie lockdown pogorszenie się jakości internetu mobilnego wynika z jednej strony z przeciążenia sieci, z drugiej zaś prawdopodobnie z tego, że ludzie korzystali z niego częściej i więcej niż przed wybuchem epidemii, doświadczając bardziej osobiście ewentualnych zakłóceń.

Obejrzyj wideo:

Polacy przekonali się do rowerów. Wydajemy na nie coraz więcej ale też szukamy informacji o ubezpieczeniu jednośladów

Wideo

Materiał oryginalny: Internet mobilny dość mocno odczuł koronawirusa. Co drugi użytkownik zauważył pogorszenie jego jakości - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie