Graliśmy w nowego Football Managera 2016! Oto nasze pierwsze wrażenia [RAPORT]

Artykuł sponsorowany
Zaledwie dwa dni pozostały do premiery nowego Football Managera. Nasza redakcja miała już okazję przetestować najnowsze dzieło firmy Sports Interactive. Oto tego rezultaty.

Nowy Football Manager 2016, oprócz dotychczasowych trybów gry (m.in. tradycyjna gra, wyzwania), posiada dwa nowe. Pierwszym z nich jest stworzenie własnego klubu od zera (create-a-club), drugim tryb online fantasy draft, w którym zawodnicy tworzą własną ligę, a drużyny tworzą na zasadzie draftu – wyboru kolejnych zawodników przy ograniczonej maksymalnej wartości całego zespołu. Na początek postanowiliśmy sprawdzić, jak prezentuje się tradycyjna kariera.

Wybierając jedną z lig z pięćdziesięciu krajów świata, nasz wybór mógł być oczywiście tylko jeden – oczywiście nasza rodzima Ekstraklasa, która jednak nie ma w grze oficjalnych logotypów. Jednakże już po załadowaniu bazy danych mieliśmy do czynienia z pierwszą niemożliwą do niezauważenia nowością, którą prezentujemy poniżej.

Tworzenie własnego menedżera nigdy jeszcze nie było tak szczegółowe, bowiem dopiero w edycji Football Manager 2016 wprowadzono możliwość stworzenia awatara swojej postaci. Można stworzyć zarówno mężczyznę, jak i kobietę oraz szczegółowo dopracować jego/jej wygląd. Oczywiście, dla tych, którzy nie są zainteresowani tą opcją, istnieje możliwość jej szybkiego pominięcia.

Skończywszy tworzenie własnego menedżera, czas na wybór zespołu. My zdecydowaliśmy się wybrać tę drużynę, która na to od początku sezonu zasłużyła zdecydowanie najbardziej. Chodzi oczywiście o Piasta Gliwice. Postanowiliśmy sprawdzić, czy w wirtualnej rzeczywistości jesteśmy w stanie równać się z rewelacyjnymi wynikami osiąganymi przez Czecha Radoslava Latala.

Wykonując pierwsze podstawowe ustawienia naszej drużyny widzimy zarówno kosmetyczną zmianę wyglądu ustawienia taktycznego zespołu. Zamiast koszulek na planszy pojawiają się prostokątne pola w barwach zespołu.

To jednak jeszcze nic w porównaniu do zmian, które pojawiły się w ekranie poleceń zespołowych oraz edycji stałych fragmentów gry. Pod tym względem mamy małą rewolucję. Oto nowy ekran poleceń zespołowych.

W przypadku stałych fragmentów gry mamy możliwość dużo bardziej szczegółowych ustawień. Oprócz tego, że możemy tworzyć oddzielne ustawienia obrony/ataku SFG dla lewej i prawej strony boiska, to jeszcze możemy stworzyć, zapisać i wypracować kilka różnych wariantów. Stworzenie nowego Atletico Madryt? Od tej pory jest to jak najbardziej możliwe.

Nowe opcje otrzymujemy również w przypadku tworzenia sztabu szkoleniowego. W porównaniu do poprzednich wersji FM-a, w tworzeniu zgranej trenerskiej ekipy pomaga nam zarząd, między innymi porównując naszych specjalistów do tych, którzy pracują w innych klubach naszej ligi.

Czas na rozegranie pierwszego spotkania. Tradycyjnie otrzymujemy możliwość zagrania sparingu z własnymi rezerwami, z której skrzętnie korzystamy. Ulepszony silnik meczowy zawiera 2000 nowych animacji, które powinny sprawić, że użytkownik nie będzie zbyt często widział schematów powtarzających się najczęściej w poprzedniej wersji. W trakcie spotkania, pomiędzy jego ważnymi wydarzeniami, możemy obserwować dwa rodzaje statystyk/wydarzeń, które nas najbardziej interesują (w poprzedniej edycji było miejsce tylko na jeden rodzaj). Co więcej, system statystyk meczowych stworzony został przy współpracy z profesjonalną firmą Prozone, dzięki czemu wirtualni menedżerowie mogą bardziej polegać na liczbach meczowych przy analizie kolejnych pojedynków.

O, właśnie Martin Nespor strzelił gola na 5:0.

Debiut nowego menedżera kończy się obiecująco. Ekran rozmowy motywacyjnej został z kolei poszerzony o podanie osobowości poszczególnych zawodników, która wpływa na ich ocenę ‘mądrości’ wygłaszanych przez menedżera.

Co nam jeszcze zostało z ważniejszych rzeczy? Oczywiście transfery. Ekran negocjacji z innymi drużynami oraz samymi zawodnikami został dość wyraźnie zmodyfikowany, choć zmiany dotyczą przede wszystkim wyglądu tych ekranów, co widzimy na przykładzie naszych negocjacji z Ruchem Chorzów w sprawie wypożyczenia Martina Konczkowskiego…

…oraz rozmów kontraktowych z Mateuszem Machajem.

To tyle na początek. Nie ukrywamy, że zastosowane zmiany w nowym Football Managerze wywarły na nas pozytywne wrażenie, a pierwsza gra wystarczająco nas zachęciła do tego, aby nie być ostatnią. Mamy nadzieję, że nasze wielogodzinne przygody z Football Managerem 2016 nie wpłyną jednak na obniżenie jakości materiałów na naszej stronie. Pamiętajcie – premiera nowego FM-a już w piątek 13 listopada.

KUP FOOTBALL MANAGER 2016 ZE ZNIŻKĄ!

Dzięki naszej współpracy ze sklepem internetowym muve.pl mamy okazję zaoferować zapalonym managerom grę Football Manager 2016 ze specjalną zniżką!

Zamawiając preorder gry Football Manager 2016 w muve.pl otrzymujesz:
- Rabat do 12% w zależności od wersji wydania promowanego tytułu
- Darmową przesyłkę kurierem do każdego przedpłaconego zamówienia w ramach programu Darmodostawa
- 5% wydanej kasy wraca do Ciebie w postaci punktów złota które wydasz na zniżki w sklepie i nagrody w programie lojalnościowym

Żeby skorzystać z oferty, wystarczy wejść na kartę produktu klikając w wybrany link, dodać grę do koszyka i podać nasz kod rabatowy przy składaniu zamówienia:

FOOTBALL MANAGER 2016 (PC) + darmowa dostawa + 5% zwrotu kasy
Cena z rabatem – 139,80 PLN
KOD – FM16-PC-EKSTRAKLASA

FOOTBALL MANAGER 2016 (DIGITAL) + darmowa dostawa + 5% zwrotu kasy
Cena z rabatem – 143,91 PLN
KOD – FM16-DIGITAL-EKSTRAKLASA

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie