Syndyk martwić musi się przede wszystkim o zabezpieczenie interesów wierzycieli SMW. Uznał on, iż z tego punktu widzenia konsolidacja z Nautą nie jest korzystna. Choć właścicielem obu zakładów jest Skarb Państwa, a dokładniej kontrolowane przez ten resort podmioty, niewiele da się w tej sprawie wskórać.
- W obecnej sytuacji prawnej, bez zgody sędziego komisarza i syndyka, znacznie ograniczona jest możliwość podjęcia działań konsolidacyjnych pomiędzy SMW, a Nautą - uważa Urszula Pasławska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa.
Pasławska przyznaje też, że właściciel SMW, Agencja Rozwoju Przemysłu, utraciła możliwość wpływu na zarządzanie spółką. Andrzej Szwarc, prezes Nauty, dodaje, że był bardzo zainteresowany przejęciem załogi SMW i wydzierżawieniem lub zakupem nabrzeży należących do tego przedsiębiorstwa.
- My ciągle pozyskujemy nowe kontrakty i musieliśmy szukać sposobów na zwiększenie potencjału produkcyjnego - mówi Szwarc. - Dodatkowi fachowcy z SMW, a przede wszystkim nabrzeża, bardzo by nam się przydały. Wobec odmownej odpowiedzi syndyka postanowiliśmy jednak rozszerzyć działalność na terenach stoczniowych, zwalnianych w Gdańsku przez Synergię 99. Oferty konsolidacji nie zamierzamy już powtarzać.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?