Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańszczanie dobrze ocenili urzędników

Paweł Rydzyński
Gdańszczanie nie mają zastrzeżeń do sposobu, w jaki są obsługiwani przez miejskich urzędników. Taki wniosek wysnuć można, analizując wyniki badania, jakie na zlecenie Urzędu Miejskiego w pierwszej połowie grudnia 2008 roku przeprowadziła sopocka Pracownia Badań Społecznych.

- Dobrze wypadliśmy - cieszy się Emilia Salach-Pezowicz, szefowa biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Badania to potwierdzają. Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych odpowiedziało, że udało im się załatwić swoją sprawę. Spośród osób, które orzekły inaczej, tylko 7 proc. stwierdziło, że urzędnicy są niedoinformowani.

Przytłaczająca większość, bo aż 86 procent, respondentów stwierdziła, że sprawność obsługi klienta jest dobra lub bardzo dobra, aż 93 proc. dobrze lub bardzo dobrze oceniło konkretnego urzędnika, przez którego było obsługiwane. 64 proc. badanych osób stwierdziło, że absolutnie nic nie trzeba zmieniać w funkcjonowaniu urzędu.

Ci, którzy zmian by jednak chcieli, najczęściej wskazywali na potrzebę zwiększenia liczby stanowisk w zespołach obsługi mieszkańców, pojawiły się także głosy o konieczności zmniejszenia kolejek (wskazała na to co dwudziesta osoba) czy zwiększenia liczby miejsc parkingowych, z których mogą korzystać petenci.

Co najmniej 80 proc. ankietowanych gdańszczan stwierdziło, że miejscy urzędnicy są kompetentni, życzliwi, otwarci, zaangażowani w swoją pracę oraz postępują zgodnie z prawem i zasadami moralnymi.
Gorzej jest natomiast z terminowością załatwiania spraw - tu pozytywnie wypowiedziało się 76 proc. osób.
Ankieterzy Pracowni Badań Społecznych DGA przepytali łącznie 314 osób.
84 proc. z nich załatwiało swoje sprawy w gdańskich zespołach obsługi mieszkańców bądź w Wydziale Spraw Obywatelskich.

Z przeprowadzonego badania wynika również, że gdańszczanie najczęściej przychodzą do Urzędu Miejskiego, żeby zarejestrować samochód, załatwić kwestie meldunkowe, w sprawie prawa jazdy bądź kwestiach związanych z nieruchomościami i geodezją.

Obsługa blisko domu

W Gdańsku funkcjonują trzy zespoły obsługi mieszkańców. Jeden znajduje się w siedzibie Urzędu Miejskiego przy ul. Nowe Ogrody 8/12, pozostałe przy ul. Milskiego 1 i Partyzantów 74. Wszystkie są czynne w godz. 9-17 w dni robocze. 81 proc. ankietowanych uważa ten przedział czasowy za dobry, ale połowa gdańszczan życzyłaby sobie, by ZOM-y były otwarte od godz. 8, a aż dwie trzecie - by były czynne do godz. 18 lub 19.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki