Gdańsk na światowej liście top miast wartych zobaczenia

    Gdańsk na światowej liście top miast wartych zobaczenia

    Agata Cymanowska

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Dorling Kindersley, międzynarodowy wydawca renomowanych przewodników, wskazał Gdańsk jako jedno z 10 miast, które warto odwiedzić w 2009 roku. Ranking opublikował brytyjski dziennik "The Times".
    Odnowione ulice starego miasta, malownicze kamieniczki, powiększająca się baza hotelowa, gastronomiczna i handlowa - to główne czynniki, które zadecydowały o tym, że Gdańsk, określany wręcz jako nowy Kraków 2009 roku, znalazł się na tej prestiżowej liście. Na korzyść grodu nad Motławą przemówiły też, ważne dla angielskich turystów, bezpośrednie połączenia lotnicze z takimi miastami jak Liverpool, Stansted czy Birmingham. To wszystko, według "The Times", może sprawić, że polskie Wybrzeże czeka napływ nowych odwiedzających.

    - To wielkie wyróżnienie dla miasta i myślę, że przełoży się na zwiększenie liczby odwiedzających, tym bardziej, że Gdańsk pojawia się tu w towarzystwie miast, które są zdecydowanie bardziej znane w świecie - mówi Stanisław Sikora, prezes gdańskiego oddziału PTTK. - Jednak to też dla miasta wyzwanie, a określenie "Kraków 2009 roku" uznałbym za odważne. Trzeba sprawić, by turysta, który wybierze Gdańsk, nie wyjechał rozczarowany. Byłem niedawno na krakowskim Kazimierzu i tam do trzeciej nad ranem lokale tętniły życiem. W Gdańsku po 21 robi się pusto. Nad tym trzeba pracować. Zabytki obronią się same.

    Na zwiększenie liczby turystów, m.in. z powodu kryzysu ekonomicznego, zbytnio nie liczy Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. - Niemniej zależy nam na wizerunku miasta, na dbaniu o jego markę, a wyróżnienie jako jednego z 10 najatrakcyjniejszych miast świata, przyznane przez tak poważane wydawnictwo, z pewnością sprawi, że Gdańsk stanie się bardziej rozpoznawalny - kontynuuje Zbierska.

    Listę 10 top miast przyszłego roku otwiera litewskie Wilno - europejska stolica kultury 2009. Na nowy rok Wilno zaplanowało 120 artystycznych i kulturalnych projektów oraz ponad 900 kulturalnych wydarzeń. Pozostałe miasta to oprócz Gdańska - Buenos Aires w Argentynie, Seattle i Waszyngton w USA, Bristol w Anglii, Fez w Maroku, duńska Kopenhaga, austriacki Wiedeń oraz Kapsztad w RPA.

    Latem Gdańsk wygrał w internetowym głosowaniu objętym akcją "Wielka Podróż" (The Grand Tour), prowadzoną przez "The New York Times". Do Gdańska przyjechał Matt Gross, dziennikarz tej jednej z najpoczytniejszych i prestiżowych amerykańskich gazet. Po wizycie pisał, że Gdańsk to "turystyczne niebo", a razem z Sopotem i Gdynią tworzy "polską riwierę". Z kolei jesienią Gdańsk przeprowadził największą kampanię reklamową na rynku zagranicznym w telewizji CNN International. Począwszy od 22 września, przez sześć tygodni 275 razy emitowano spot "We make things happen", który skierowano głównie do mieszkańców dużych miast Europy, w tym do Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Skandynawii, ale też odbiorców z Azji Środkowo - Wschodniej i Afryki.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo