Dach stadionu ma być podtrzymywany przez 82 wręgi - gigantyczne metalowe podpory, w kształcie półksiężyca, każdy o długości ponad 100 m. Wręgi powstają w hucie w Gliwicach, a do Gdańska jadą w trzech częściach. Transport jednego wręgu trwa aż trzy doby, gdyż jest to tzw. przewóz ponadnormatywny. Lawety z takim ładunkiem mogą jechać tylko nocą, a transport odbywa się z zachowaniem szczególnych procedur (demontowane są m.in. barierki).
- Licząc transport, którego dotarcia spodziewamy się w piątek rano, w tej chwili będziemy mieli na Letnicy trzy wręgi. Jedną, która w piątek będzie stawiana do pionu i dwie w fazie premontażu [spawania w całość - red.] - mówi Michał Kruszyński, rzecznik spółki BIEG 2012, budującej stadion - Prace będziemy przyspieszać. Zakładamy, iż będą dni, w których jednocześnie na Letnicy będzie montowanych nawet 12 wręg - dodaje Kruszyński.
Jest to drugi ważny Wielki Piątek w historii gdańskiego stadionu - przed rokiem tego dnia BIEG i Hydrobudowa Polska podpisały umowę na budowę stadionu.
Budowa stadionu ma się zakończyć w styczniu 2011 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?