Akcję skierowaną głównie do gimnazjalistów i licealistów lubiących spędzać czas w klubach czy dyskotekach zainaugurowano dzisiaj w gdańskim ośrodku.
- Kampania jest fenomenem, bo to pierwsza tego typu, którą wymyśliła sama młodzież, a nie terapeuci - tłumaczy Radosław Nowak, pracownik gdańskiego ośrodka.
Akcja jest nietypowa z innego też powodu. Jest... muzyczna. Szczeciński Monar, jej pomysłodawca, nagrał specjalny teledysk i piosenkę śpiewaną przez terapeutów środowiskowych. Od 17 października będzie ją można usłyszeć kilka razy w ciągu imprez odbywających się w gdańskich klubach. Na współpracę zgodziło się już Miasto Aniołów, a w kolejce czekają kolejne lokale i kluby, m.in. Kwadratowa, Parlament czy Piękni, Młodzi i Bogaci.
- Nie będzie pogadanek ani pouczeń. Nie chcemy straszyć, tylko wchodzić do dyskotek z wpadającą w ucho muzyką, która dodatkowo daje do myślenia. Zależy nam, żeby piosenka zaczęła żyć własnym życiem i trafiła do jak największej liczby osób - wyjaśnia Radosław Nowak.
Do kontaktów z narkotykami przyznaje się 15 proc. młodych ludzi. Dlatego Monar w ramach kampanii będzie też przypominać o tym, że nie ma bezpiecznych narkotyków, bo od wszystkich można się uzależnić.
Informacje o kampanii dostępne są na stronie www.monar.org. Honorowy patronat nad działaniami w ramach "Po co ci to?" objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Piosenka oraz teledysk promujące akcję:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?