Gdańsk: Kłopot z trakcją pod wiaduktem nad al. Hallera zostanie zażegnany? Trwa wybór wykonawcy przebudowy trakcji

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Problem z kierowcami ciężarówek, którzy zrywają trakcję pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera, trwa od lat
Problem z kierowcami ciężarówek, którzy zrywają trakcję pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera, trwa od lat Marcin Bukowski
Udostępnij:
Zrywane przez samochody ciężarowe sieci tramwajowe przy wiadukcie w al. Hallera od lat są zmorą dla pasażerów komunikacji miejskiej i nie tylko. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni szuka wykonawcy przebudowy trakcji. Jedna z ofert mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które zaplanowało na to 585 tys. zł.

Wiadukt na al. Hallera w Gdańsku. Koniec kłopotów?

Problem z kierowcami ciężarówek, którzy zrywają trakcję pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera, trwa od lat. Bezpiecznie poruszają się pod nim tylko pojazdy nie wyższe niż 3,4 metra. W osi zamontowany jest znak „zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 3,4 m”, natomiast na prawym pasie ruchu – „zakaz wjazdu pojazdów o wysokości 2,6 m”. Niestety, zdarzają się kierowcy większych tirów, ignorujący okoliczne oznakowanie i próbujący pokonać wiadukt.

W zeszłym roku trzy takie próby skończyły się wielogodzinnym paraliżem ruchu tramwajów. Pozostaje mieć więc nadzieje, że szykowane przy obiekcie zmiany ograniczą ten problem.

Wiadukt na al. Hallera w Gdańsku. Trwa wybór wykonawcy przebudowy trakcji

Rozwiązaniem problemu może być przebudowa trakcji, którą już wcześniej zapowiadali przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W ubiegłym roku sporządzona została dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej w rejonie wiaduktu, a następnie ogłoszono przetarg na wykonanie tej inwestycji.

Zadaniami wykonawcy będą:

  • podniesienie trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm,

  • wymiana całej konstrukcji sieci trakcyjnej, czyli między innymi:

    • przewodu jezdnego,
    • konstrukcji poprzeczek,
    • izolatorów,
  • zamontowanie izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej za wiaduktem kolejowym od strony ul. Klinicznej.

W przypadku uszkodzenia sieci pod wiaduktem kolejowym, działania te pozwolą na utrzymanie ruchu tramwajowego na głównych ciągach komunikacyjnych, tj na al. Zwycięstwa i na ul. Klinicznej.

Prace związane z przebudową mają odbywać się od północy do godz. 4:00. W ten sposób ma zostać zachowany normalny ruch tramwajowy. Niewykluczone również, że na wniosek wykonawcy robót będą one prowadzone również w innych terminach, uzgodnionych wcześniej z gdańskim ZTM[b]. Wiadomo jednak, że [b]całkowite zamknięcie remontowanego odcinka nie wchodzi w grę.

Obecnie trwa analiza ofert, które złożyły firmy zainteresowane zleceniem. Jedna z dwóch nadesłanych propozycji mieści się w finansowych oczekiwaniach miasta, które oszacowano na 585 tys. złotych.

Komisja ma jeszcze kilka dni na sprawdzenie zgłoszeń. Jeżeli dokona wyboru wykonawcy, kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy.

Problem z kierowcami ciężarówek, którzy zrywają trakcję pod wiaduktem kolejowym na al. Hallera, trwa od lat

Gdańsk: Kłopot z trakcją pod wiaduktem nad al. Hallera zosta...

Masz informacje? Redakcja Dziennika Bałtyckiego czeka na #SYGNAŁ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wisła Kraków opuszcza Ekstraklasę

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie