Gdańsk: Budowa linii tramwajowej na Morenę (ZDJĘCIA)

Anna Werońska
Prawie 4 km torów połączą śródmieście Gdańska z Pieckami-Migowem. Nowa linia będzie rozpoczynać się na pętli Siedlce, przebiegać wzdłuż ulic Kartuskiej, Nowolipie i Rakoczego, aż do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wybudowane zostanie także odgałęzienie od ul. Rakoczego, które zostanie poprowadzone ulicą Bulońską do ul. Myśliwskiej.

- Ostateczny termin składania ofert w przetargu na dokumentację projektową to 12 kwietnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która zajmuje się realizacją nowej linii. - W przetargu w 100 procentach będzie decydowała cena, a wykonawca będzie miał 54 tygodnie na wykonanie projektów.

Planowana trasa tramwaju na Morenę

Oznacza to, że za ponad rok, w maju 2012, niezbędna dokumentacja będzie w komplecie. Później wyłoniony zostanie wykonawca torowiska, a roboty rozpoczną się najprawdopodobniej w drugiej połowie lipca.

Nieoficjalnie urzędnicy przewidują, że koszt budowy torowiska Siedlce - Morena wyniesie ok. 160 mln zł. Wszystko zależy jednak od przebiegu późniejszych przetargów. Jeśli potoczą się tak, jak w przypadku ostatnich dużych inwestycji, np. tras Sucharskiego i Słowackiego, miasto może wydać na budowę kilkadziesiąt milionów złotych mniej.

Wraz z położeniem szyn, przebudowane zostaną biegnące wzdłuż linii ulice, m.in. ta część ul. Kartuskiej, która nie została objęta remontem w ubiegłym roku. Zmodernizowane zostanie także skrzyżowanie ul. Piekarniczej i Rakoczego, gdzie pojawi się nowa ścieżka rowerowa. Odświeżona pętla Siedlce, będąca na razie zapleczem dla trwających na skrzyżowaniu robót, stanie się zaś dużym węzłem integracyjnym dla tramwajów i autobusów, wyposażonym w wielopoziomowe parkingi, na których kierowcy będą mogli zostawiać samochody i przesiadać się do komunikacji miejskiej. Drugi węzeł powstanie natomiast przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej "Rakoczego".

- Będzie uwzględniał ruch kolejowy, tramwajowy, autobusowy, pieszy i rowerowy - dodaje Magdalena Skorupka-Kaczmarek. -Powstanie także maksymalna duża liczba miejsc postojowych dla samochodów osobowych, możliwe, że również na parkingu wielopoziomowym.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nairam
skoro wykonawca jeszcze nie został wybrany, trwa przetarg. A może to wszystko jest tak na Prima Aprilis?
Kto położył ten kawałek nich położy resztę i będzie po sprawie! I nie tylko "jolanta" się będzie cieszyć.
j
jolanta
już się cieszę z tej inwestycji!!!
M
MiRy
Europejska lokomotywa właśnie rusza z gwizdem ze stacji z napisem "Kryzys Finansowy"
Główni maszyniści (Niemcy i Francja) nie chcą dopuścić Polski do pieca nawet w charakterze palacza.

Kto się nie załapie może przestać marzyć o świetlanej przyszłości.
To ostatnia szansa dla biegnących z tyłu.
Dla większości z nich jest już za późno.

My Polacy wierzymy w cuda bo takie w naszej historii miały miejsce.
Nie zaszkodzi jednak jeśli przedtem sami sobie choć trochę pomożemy.

Warto się spieszyć jeśli nadzieja na dofinansowanie z UE ma stać się ciałem.
MiRy
x
x
PRZETARG !
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie