18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Egzamin gimnazjalny 2011: Odpowiedzi do testu humanistycznego

Ewelina OleksyZaktualizowano 
Tysiące gimnazjalistów z całego województwa 12 kwietnia rozpoczęło zmagania z egzaminem, którego wyniki zaważą na tym, do jakiej szkoły średniej dostanie się uczeń. We wtorek rozwiązali test humanistyczny. Zobacz arkusz testu i rozwiązanie.

Ściągnij arkusz testu humanistycznego z odpowiedziami

Zobacz arkusz i odpowiedzi testu matematyczno-przyrodniczego

Egzamin gimnazjalny 2011: W czwartek test z języka obcego

ROZWIĄZANIE TESTU - CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

1. B
2. C
3. B
4. D
5. B
6. D
7. D
8. C
9. C
10. A
11. A
12. B
13. D
14. B
15. A
16. C
17. A
18. D
19. A
20. C

21. Na przykład:
Patriotyzm lokalny to miłość do regionu, dzielnicy, miasta, w którym się żyje.

22. Na przykład:
Kościuszko - stał na czele Powstania Kościuszkowskiego w 1794r.
Dąbrowski- stworzył Legiony Polskie we Włoszech (1797r.), czyli namiastkę polskiej siły zbrojnej
Piłsudski- stworzył Legiony Polskie w 1914 r. i był Naczelnikiem Państwa Polskiego od 1918 r., dowodził tez w wojnie polsko-bolszewickiej w 1920r.

23. Na przykład:
Język, historia, kultura.

24. Na przykład:
1. Anna Dymna uważa, że patriotyzm przejawia się chęcią przebywania w ojczyźnie. Zigniew Boniek natomiast myśli, że patriotyzm wyraża się w godnym reprezentowaniu ojczyzny poza jej granicami.

2. Anna Dymna uważa, że patriotyzm przejawia się głównie w miłości do miejsca, zaś Stanisław sojka- że patriotyzm to więzi międzyludzkie.

25. Na przykład:
Patriotyzm to: miłość do miejsca urodzenia lub zamieszkania, godne reprezentowanie kraju na zewnątrz oraz szacunek i miłość do rodaków.

26. Na przykład:
Karol Wojtyła pozostał patriotą, ponieważ:
- identyfikował się z Polska i Polakami,
- stanowczo stawał po stronie wolności Polaków,
- kilkakrotnie pielgrzymował do Polski,
- utrzymywał przyjaźnie z Polakami,
- podkreślał, że jest Polakiem w czasie wystąpień skierowanych do pielgrzymów różnych narodowości.

27. Na przykład:
Pośrodku plateau, które ma tysiąc czterysta metrów kwadratowych, znajduje się szesnastometrowy krzyż Virtuti Militari.

28. Na przykład:

Gdańsk, 12.04.2011r.

Piotr Kowalski
gospodarz klasy 1B
w Gimnazjum nr 229
w Gdańsku

Dyrektor
Gimnazjum nr 229
w Gdańsku

PODANIE

W imieniu uczniów klasy 1 B zwracam się z prośbą o dofinansowanie (1.000,00 zł) realizowanego przez nas projektu stworzenia szkolnego muzeum regionalnego.
Prośbę swoją motywuję koniecznością zakupu regałów potrzebnych do wyeksponowania pamiątek związanych z naszym regionem.
Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.

Z poważaniem
Piotr Kowalski

29. Przykładowy konspekt pracy:

Wstęp:
Nawiązanie do pojęcia patriota (zdefiniowanie) i określenie swojego stanowiska - sformułowanie tezy np. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że patriotą można być zarówno w czasie wojny, jak i w czasach pokoju.

Rozwinięcie:
Argument I
Sytuacja wojny stwarza możliwość poświęcenia życia w obronie ojczyzny.
(Przykład: postawa, działalność i śmierć bohaterów książki "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego.)

Argument II
W chwili zagrożenia wolności ważna jest odwaga w wyrażeniu swojego patriotyzmu.
(Przykład: Rejtan i jego sprzeciw podczas obrad sejmu, który miał zadecydować o losach Polski.)

Argument III
W czasie pokoju, np. współcześnie, patriotyzm można okazać poprzez szanowanie symboli narodowych (np. godna postawa podczas śpiewania hymnu narodowego, czy wywieszanie flagi podczas świąt narodowych.)

Wniosek:
Patriotą jest ten, kto kocha i szanuje swoją ojczyznę niezależnie od sytuacji historycznej. Każdy czas jest dobry na to, by wykazać się miłością do ojczyzny.

Uwaga! Jest kilka wersji tego samego testu, a pytania na testach są wymieszane (po to, by uczniowie od siebie nie ściągali). Uwaga, na naszych łamach podajemy wzór testu z odpowiedziami.
* Odpowiedzi przygotowali nauczyciele Gimnazjum nr 29 im. Jana Kochanowskiego w Gdańsku

***

- W województwie pomorskim do egzaminu przystąpi 25 tys. 373 uczniów z blisko 400 szkół - informuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku.

Testy próbne dla gimnazjum z ub. roku z odpowiedziami

Arkusze z zadaniami - takie same dla gimnazjalistów z całej Polski - przygotowuje Centralna Komisja Egzaminacyjna. Uczniowie egzamin rozpoczną punktualnie o godz. 9. Na rozwiązanie będą mieli 2 godz.

- W ubiegłym roku wyniki egzaminu były na poziomie średniej krajowej zdawalności. Jak będzie w tym, zobaczymy - mówi Łaguna.

Szkoły przez trzy dni żyć będą tylko egzaminami. Uczniowie klas I i II nie mają w tym czasie lekcji, by nie przeszkadzać starszym kolegom.

W Gimnazjum nr 26 w Gdańsku przed wtorkowym egzaminem organizowano wiele testów próbnych, po to by uczniowie oswoili się z formą zadań, jakie przyjdzie im rozwiązać.

- Myślę, że uczniowie są bardzo dobrze przygotowani do tego egzaminu. Boję się tylko, żeby nie zjadł ich stres - mówi Eugenia Końko, dyrektor Gimnazjum nr 26. - Choć z drugiej strony widzę, że nastawieni są bojowo i mają ochotę powalczyć. Trzymam kciuki za ich sukces - dodaje.

Jak informuje gdańska OKE, wyniki egzaminu mają być znane ok. 15 czerwca. Od przyszłego roku szkolnego zmienią się zasady przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego, bowiem zdawać go będą roczniki, które uczą się zgodnie z nowa podstawą programową.

W części humanistycznej będą wyodrębnione pytania z języka polskiego, w matematyczno-przyrodniczej te z matematyki. Test z języka obcego, tak jak matura, zostanie podzielony na dwa poziomy - podstawowy i rozszerzony.

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Wyżej wymieniony klucz, nie jest dostosowany do wersji pdf zawartej w odnośniku.
Przykład według klucza pieśń legionów polskich we Włoszech napisał Dąbrowski, a prawda jest taka że słowa napisał Józef Wybicki.

M
Michał

Nie podawajcie odpowiedzi A,B,C,D bo każdy arkusz jest inny i w każdym odpowiedzi są inaczej umieszczone. Ktoś kto to pisał myślał trochę ?

Dodaj ogłoszenie