Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad kończy kolejny etap konsultacji w sprawie przyszłej drogi S6. W środę przedstawiciele inwestora, czyli gdańskiego oddziału dyrekcji i Mostów Katowice, które projektują koncepcję dla tej trasy, omawiali szóstkę na spotkaniu w podsłupskim Głobinie.
- Projektujemy dobudowę północnej jezdni obwodnicy Słupska - objaśniał Michał Sobczyk z biura projektowego Mosty Katowice. - Również trasę pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem na terenie gmin Damnica, Potęgowo i Nowa Wieś Lęborska z drogą ekspresową w standardzie do 120 kilometrów na godzinę. Do tego węzły w Budach, Bobrownikach, Rzechcinie, Skórowie, Leśnicach i oczywiście połączenie z obwodnicą w Słupsku w okolicach strefy ekonomicznej.
W miejscu, gdzie dziś w Redzikowie kończy się obwodnica, przyszła ekspresówka skręci na północny-wschód w kierunku miejscowości Wielogłowy i dalej w stronę gminy Damnica. Z kolei na DK6, która w momencie oddania do użytku nowej trasy stanie się drogą wojewódzką wybudowane zostanie rondo. Połączy ono starą szóstkę z istniejącym węzłem w Redzikowie nową drogą przecinającą tamtejszą strefę ekonomiczną.
To tędy kanalizowany ma być ruch lokalny z Mianowic czy Starej Dąbrowy.
- Chcielibyśmy, aby ta droga spełniała standardy i zachęcała do lokowania biznesów na terenie strefy ekonomicznej - podkreślał Adam Sędziński, sekretarz gminy Słupsk.
W praktyce gmina i władze strefy liczą, że GDDKiA wybuduje tam kilka rond, co znacząco ułatwiłoby uzbrajanie pobliskich terenów inwestycyjnych. Również na współpracę przy poprawie stanu funkcjonującej tam kanalizacji deszczowej, z której skorzystać chcą drogowcy.
Nowa droga w SSSE oznacza większy ruch na niewielkich rondach węzła Redzikowo.
- Są za ciasne i trzeba zwiększyć ich średnicę - argumentował Daniel Mickiewicz, były miejski inżynier ruchu w Słupsku. - Również zaprojektować prawoskręty, zjazdy z obwodnicy na węzłach w Łosinie i Głobinie.
O ile pierwszy postulat ma być brany pod uwagę, to zdaniem GDDKiA realizacja drugiego jest niepotrzebna. Głównie względu na natężenie na trasie. Co więcej, jak publicznie przyznano „Warszawa naciska” na redukcję liczby projektowanych węzłów na trasie między Słupskiem a Lęborkiem. Za to na słupskiej obwodnicy można być pewnym powstania nie tylko nowej nitki, ale i wiaduktu nad Słupią.
Choć S6 na odcinku od Słupska, aż po Trójmiasto ma już wydaną decyzję środowiskową, to, jak się okazuje, nie dla rozbudowy samej obwodnicy miasta Słupska.
- W tej chwili opracowujemy raport oddziaływania na środowisko dla budowy drugiej jezdni - tłumaczy Mateusz Mikołajczyk, kierownik projektu S6 z ramienia GDDKiA w Gdańsku. - Na jego podstawie zostanie uzyskana właśnie decyzja środowiskowa. Później będziemy mogli przystąpić do opracowania projektu budowlanego i samej budowy.
Zgodnie z planami droga od Słupska do Lęborka ma być oddana do użytku we wrześniu 2020 roku. W tym samym okresie gotowa powinna być też Trasa Kaszubska, czyli odcinek od Lęborka do Gdańska i planowana obwodnica metropolitarna, z którą S6 ma się połączyć. Budowa odcinków S6 w Zachodniopomorskiem jest bardziej zaawansowana. Tam nową drogą z Goleniowa do Koszalina pojedziemy w marcu 2019. Rok później odcinkiem trasy z Koszalina, przez Sławno do Słupska.
Popularne na GP24. Zobacz:
- Magda Gessler skazana za zniesławienie Mirosława Wawrowskiego
- Kierowca MZK zgłosił, że w autobusie jest uzbrojony mężczyzna
- Metoda na nogę. Tak łatają dziury tylko w Słupsku (wideo)
- Poseł Jolanta Szczypińska uważa, że uczelnia ojca Rydzyka zasługuje na wsparcie
- Z Robertem Biedroniem na piwo
Follow https://twitter.com/gp24_pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?