Młoda kwidzynianka trafiła do reklamy zupełnie przypadkowo.
- Dominika ma swoją stronę internetową, na której opisuję jej zmagania z chorobą, ale nie tylko, i to właśnie dzięki tej stronie znalazła nas przedstawicielka fundacji. Dominika spodobała się jej, bo jest wesoła, pogodna i pełna pasji - tłumaczy Magda, mama bohaterki spotu.
Rodzice dziewczynki wahali się jednak, czy wyrazić zgodę na jej udział w spocie reklamowym. Ostateczną decyzję zostawili córce. - A ona, jak na ośmiolatkę przystało, zdecydowała się wystąpić przed kamerami - relacjonuje mama Dominiki.
Potem wszystko potoczyło się bardzo szybko. Od pierwszego e-maila z fundacji do nagrania w Krakowie minęły dwa tygodnie. Samo nagranie 30-sekundowego spotu zajęło cały dzień.
- Fundacja opłaciła koszty dojazdu i dwudniowy pobyt w hotelu, więc wyjazd mogliśmy połączyć ze zwiedzaniem miasta - tłumaczy Magda Morańska.
Żadnych dodatkowych profitów za udział w reklamie nie było.
- Nie zdecydowaliśmy się na to dla pieniędzy, lecz by zwrócić uwagę na sam problem, bo niepełnosprawność nie zawsze jest widoczna. Czasami z pozoru zdrowe dzieci zmagają się z poważnymi chorobami, czego Dominika jest przykładem - dodaje mama dziewczynki.
W Polsce na mukowiscydozę cierpi ponad 1200 osób. Jest to najczęściej występująca u ludzi choroba genetyczna. Powoduje zmiany w układzie oddechowym i przewodzie pokarmowym. W Unii Europejskiej, dzięki wczesnej diagnostyce i skutecznej terapii, pacjenci żyją nawet 50 i więcej lat, w Polsce około 20-25 lat, choć nowe metody dają pacjentom coraz większe nadzieje. Wszyscy chorzy muszą jednak przyjmować wiele leków, a rytm dnia wyznaczają inhalacje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?