O tym, jak duży udział w ostatecznej cenie mają marże i sprytne zabiegi marek, przekonać się można zwłaszcza w przypadku smartfona. Jeden z najpopularniejszych modeli na świecie sprzedawany jest za ponad 2 tys. złotych. Wiedzieliście, że jego produkcja pochłania zaledwie 1/3 tej kwoty? Dodatkowo producent zarabia więcej na wersjach ze zwiększoną pamięcią. Różnica w cenie? Ponad 300 zł!
Według Picodi to sprytny trik psychologiczny.
– Zwykle nie zastanawiamy się, ile rzeczywiście kosztują dodatkowe gigabajty – dajemy się kupić faktem, że jest ich aż cztery razy więcej” – tłumaczą autorzy publikacji.
Podobne zabiegi kryje również zwykła woda. Jej rzeczywisty koszt w półtoralitrowej butelce to… mniej niż grosz! Kupując butelkowaną wodę za 1,90 zł płacimy więc przede wszystkim za opakowanie, transport, koszty produkcji i marketing.
A co z perfumami, które reklamują gwiazdy takie jak Jennifer Lopez, Rihanna czy Beyoncé? Zapachy te, zamknięte są w fantazyjnych, przyciągających wzrok flakonikach. Wszystko po to, by za 200 zł sprzedać nam butelkę perfum, których produkcja – dzięki stosowaniu tanich, syntetycznych zamienników – kosztuje jedynie... 4 zł.
Więcej sekretów kryjących się w cenach popularnych produktów znajdziecie w galerii i na:
https://www.picodi.com/pl/mozna-taniej/prawdziwa-cena.html
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?