Co wpływa na cenę perfum sygnowanych przez Rihannę, chińskiego smarfona i wody mineralnej?

Bartłomiej Łata
Rihanna również dostaje swoją część z naszych pieniędzy. Około 4 proc. ceny stanowi tzw. opłata licencyjna, która wędruje do jej kieszeni.
Rihanna również dostaje swoją część z naszych pieniędzy. Około 4 proc. ceny stanowi tzw. opłata licencyjna, która wędruje do jej kieszeni. Tomasz Bolt
Zastanawialiście się kiedyś co ma wpływ na cenę waszych ulubionych perfum, smartfona lub modnych w tym sezonie jeansów? Ubrania, żywność i technologia trafiają na sklepowe półki z różnych zakątków świata. Czy na pewno wiesz, za co płacisz? Portal picodi.com prześledzilił etapy powstawania siedmiu popularnych produktów. Sprawdzono, jak kształtują się ich ceny. Okazuje się, że niektóre z nich równie dobrze mogłyby być znacznie tańsze. Dlaczego?

O tym, jak duży udział w ostatecznej cenie mają marże i sprytne zabiegi marek, przekonać się można zwłaszcza w przypadku smartfona. Jeden z najpopularniejszych modeli na świecie sprzedawany jest za ponad 2 tys. złotych. Wiedzieliście, że jego produkcja pochłania zaledwie 1/3 tej kwoty? Dodatkowo producent zarabia więcej na wersjach ze zwiększoną pamięcią. Różnica w cenie? Ponad 300 zł!

Według Picodi to sprytny trik psychologiczny.

– Zwykle nie zastanawiamy się, ile rzeczywiście kosztują dodatkowe gigabajty – dajemy się kupić faktem, że jest ich aż cztery razy więcej” – tłumaczą autorzy publikacji.

Podobne zabiegi kryje również zwykła woda. Jej rzeczywisty koszt w półtoralitrowej butelce to… mniej niż grosz! Kupując butelkowaną wodę za 1,90 zł płacimy więc przede wszystkim za opakowanie, transport, koszty produkcji i marketing.

A co z perfumami, które reklamują gwiazdy takie jak Jennifer Lopez, Rihanna czy Beyoncé? Zapachy te, zamknięte są w fantazyjnych, przyciągających wzrok flakonikach. Wszystko po to, by za 200 zł sprzedać nam butelkę perfum, których produkcja – dzięki stosowaniu tanich, syntetycznych zamienników – kosztuje jedynie... 4 zł.

Więcej sekretów kryjących się w cenach popularnych produktów znajdziecie w galerii i na:
https://www.picodi.com/pl/mozna-taniej/prawdziwa-cena.html

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Nowe narządzie do walki z cyberprzestępczością od CERT Polska

Materiał oryginalny: Co wpływa na cenę perfum sygnowanych przez Rihannę, chińskiego smarfona i wody mineralnej? - Gazeta Wrocławska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie