Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co trzeci Polak chce skrócić czas lekcji, ponad 30 proc. popiera 4-dniowy tydzień w szkołach

OPRAC.:
Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
Co trzeci Polak chce skrócić czas lekcji, ponad 30 proc. popiera 4-dniowy tydzień w szkołach
Co trzeci Polak chce skrócić czas lekcji, ponad 30 proc. popiera 4-dniowy tydzień w szkołach Jakub Steinborn
Wykorzystanie nowych technologii jako narzędzi do nauki zdobywa coraz większą akceptację w Polsce. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez ClickMeeting, 27 procent Polaków jest zwolennikami tego, aby telefony były dozwolone w szkołach, pod warunkiem że służą celom edukacyjnym. Jednocześnie 31 procent osób uważa, że skrócenie tygodnia szkolnego do 4 dni to dobry pomysł. Co ciekawe, aż 37 procent ankietowanych popiera pomysł redukcji czasu trwania lekcji. Ponadto prawie jedna trzecia respondentów uważa, że nauka w formie hybrydowej jest lepsza niż tradycyjna forma nauczania.

Spis treści

Co czwarty badany dopuszcza wykorzystanie telefonów do nauki

Debata na temat tego, czy powinno się korzystać z telefonów w szkołach, toczy się w Polsce od lat. Zgodnie z art. 99 Prawa Oświatowego, statut szkoły może zabraniać korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w trakcie zajęć.

- Obowiązki ucznia określa się w statucie szkoły z uwzględnieniem obowiązków w zakresie: przestrzegania warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły

Szkoła nie ma jednak uprawnień do rekwirowania przedmiotów należących do uczniów. ClickMeeting postanowił sprawdzić, jakie zdanie na temat komórek w edukacji mają Polacy. Ankietowani uważają, że powinno się z nich korzystać jedynie w czasie przerw (38 proc.). Równocześnie, część osób dopuszcza wykorzystanie ich wyłącznie do nauki (27 proc.). Natomiast przeciwne ich obecności w szkołach jest 25 proc. Jedynie 8 proc.respondentów jest za całkowitym pozwoleniem na korzystanie z telefonów.

Krótsze lekcje oraz 4-dniowy tydzień w szkołach

Ankietowani zostali również zapytani o pomysł skrócenia lekcji do mniej niż 45 minut. Najwięcej respondentów, czyli 41 proc. jest przeciwna takiemu rozwiązaniu. Jednak 37 proc.badanych uważa, że taka zmiana mogłaby być zmianą na lepsze. Natomiast 22 proc. nie ma zdania na ten temat. Z kolei pomysł skrócenia tygodnia szkolnego do 4 dni spotkał się z negatywną opinią 58 proc. badanych, a 31 proc. respondentów popiera takie rozwiązanie. Z kolei 11 proc. nie ma na ten temat zdania.

Edukacja zdalna i hybrydowa jako alternatywa dla lekcji stacjonarnych

Z przeprowadzonej ankiety wynika również, że część z ankietowanych (23 proc.) uważa naukę online jako doskonałe uzupełnienie tej tradycyjnej. Respondenci sądzą również, że model edukacji zdalnej jest lepszy niż tej stacjonarnej (9 proc.). Natomiast 8 proc. nie ma zdania na ten temat. Pozostali Polacy uważają, że lekcje zdalne nie są lepszym rozwiązaniem od tych stacjonarnych. Ankietowani zostali zapytani również o edukację w formie hybrydowej. W tym przypadku ponad połowa, czyli 56 proc. Polaków uważa, że lepszym rozwiązaniem są tradycyjne lekcje. Równocześnie 25 proc. twierdzi, edukacja hybrydowa ma przewagę nad tą stacjonarną. Natomiast 19 proc. nie ma zdania na ten temat.

– Edukacja zdalna i hybrydowa mają już wielu zwolenników. Wyniki badania pokazują, że nowoczesne technologie są coraz częściej wykorzystywane jako integralna część edukacji, jesteśmy także otwarci na wprowadzenie krótszych lekcji czy modelu 4-dniowego tygodnia szkolnego. Jednak, aby te zmiany przyniosły oczekiwane rezultaty, konieczne jest skorzystanie z nowoczesnych narzędzi do nauki online, które pozwalają na dostosowanie procesu edukacji do indywidualnych potrzeb. Choć korzystanie z telefonów w szkołach wymaga dalszych dyskusji, wiele osób uważa, że w przypadku wykorzystywania ich jako narzędzi wspierających edukację mogą okazać się przydatne. ClickMeeting jako platforma spotkań online wspiera nowoczesne metody nauki i oferuje rozwiązania, które świetnie sprawdzają się w nauce zdalnej i hybrydowej. – komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.

Szkolenia online a narzędzia edukacyjne

Z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania wynika również, że 65 proc. Polaków nie miało do tej pory okazji uczestniczyć w szkoleniach dotyczących korzystania z narzędzi do edukacji lub pracy online. Jednocześnie, 18 proc. samodzielnie nauczyło się z nich korzystać, a jedynie 17 proc. respondentów uczestniczyło w tego typu szkoleniach. Co ciekawe, w pytaniu wielokrotnego wyboru Polacy wskazali, że najbardziej potrzebnymi narzędziami wspierającymi naukę online są aplikacje (57 proc.), darmowe laptopy/tablety (55 proc.), interaktywne tablice (44 proc.), a 11 proc. nie ma zdania na ten temat.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki