Gmina Karsin wspólnie z Ochotniczą Strażą Pożarną w Karsinie zamierzają wziąć udział w projekcie „E-Centra - aktywizacja cyfrowa mieszkańców gmin”. Konkurs ogłosiło Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, a dotyczy on działań szkoleniowych. Dzięki projektowi mieszkańcy mogliby nauczyć się tego, jak najbardziej efektywnie i bezpiecznie korzystać z internetu.
- Projekt zakłada szereg szkoleń w zakresie podniesienia kompetencji cyfrowych naszych mieszkańców - mówi Krzysztof Datta, komendant gminny Ochotniczych Straży Pożarnych w gminie Karsin.-Do realizacji projektu planujemy wykorzystać bazę komputerową Internetowego Centrum Edukacyjno-Oświatowego OSP Karsin, a mieszczącego się w budynku Domu Kultury w Karsinie.
Obecnie mieszkańcy mogą wypełniać ankietę, która pozwoli określić ich najważniejsze potrzeby odnośnie działań w internecie. Czas wypełnienia ankiety to tylko 2 minuty. Można ją wypełnić na stronie internetowej gminy oraz OSP Karsin.
Dla osób, które nie posiadają dostępu do internetu, istnieje możliwość wypełnienia jej w formie papierowej. Druki ankiety znajdują się w sekretariacie Urzędu Gminy w Karsinie.
- Uzyskane dane pozwolą nam lepiej opracować wniosek i ukierunkować tematykę szkoleń, która interesuje naszych mieszkańców - dodaje Krzysztof Datta. - Szkolenia dotyczyłyby różnych grup wiekowych, a zatem zarówno dzieci i młodzieży, jak i seniorów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?