Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi ekspresowej S6 w Lęborku i w Mostach postępuje. Tak prezentuje się na zdjęciach wykonanych z drona

Marcin Kapela
Marcin Kapela
Trwają prace związane z realizacją dużej inwestycji, jaką jest budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Leśnice.
Trwają prace związane z realizacją dużej inwestycji, jaką jest budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Leśnice. Janusz Częstkowski
Prace związane z budową drogi ekspresowej S6 na odcinku Bożepole Wielkie - Leśnice postępują. Prowadzone są także w Lęborku i Mostach. Zakończenie tej dużej inwestycji za ponad 718,6 mln zł planowane jest na 2025 r. Lębork przygotowuje się też do budowy połączenia przyszłej drogi S6 z ul. Gdańską.

Postępują prace na budowie drogi ekspresowej

Trwają prace związane z realizacją dużej inwestycji, jaką jest budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie - Leśnice. Miejsca wycinki drzew, przygotowanie terenu i prace ziemne ukazują przebieg przyszłej drogi ekspresowej od Bożepola Wielkiego do Leśnic, z przyszłą obwodnicą Lęborka.

Przebieg drogi ekspresowej

Odcinek drogi, który ma początek od węzła w Bożepolu Wielkim, miejscami prowadzi wzdłuż linii kolejowej 202 i przecina zalesiony teren oraz zabudowania. Na wysokości Mostów (gm. Nowa Wieś Lęborska) skręca na południe, aby ominąć Lębork i zakończyć się na wysokości Leśnic. Drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową mają także zostać przebudowane, a cała trasa zyskać infrastrukturę służącą ochronie środowiska. Chodzi o przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne czy system odwodnienia.

Pierwsi kierowcy pojadą za dwa lata

Inwestycję realizuje firma Budimex. Budowany odcinek ma 22 kilometry. Zgodnie z zapowiedziami pierwsze pojazdy powinny pojechać nową drogą w 2025 r. Trasa będzie dwujezdniowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i z pasem awaryjnego postoju. Budimex wybuduje też węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce. Powiększy się też istniejący węzeł w Bożepolu Wielkim. Co jeszcze obejmuje zakres tej inwestycji?

  • przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z obwodnicą;
  • budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • budowę estakady nad istniejącą drogą wojewódzką nr 214, linią kolejową nr 229 oraz 237, rzeką Okalica oraz drogą powiatową nr 1330G;
  • budowę pozostałych obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
  • budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
  • budowę przepustów pod obwodnicą i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
  • budowę oświetlenia drogowego;
  • budowę kanalizacji teletechnicznej;
  • budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
  • realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
  • budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
  • rozbiórkę obiektów budowlanych, w tym budynków mieszkalnych;
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej;
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji

Przygotowania do budowy łącznika

Lębork przygotowuje się budowy połączenia przyszłej drogi S6 z ul. Gdańską. Takie rozwiązanie, po oddaniu „ekspresówki” do użytku pozwoliłoby odciążyć komunikacyjnie dzielnicę Lębork Wschód i przekierowałoby ruch z S6 na DW 214 do Łeby z ominięciem centrum miasta. W przyszłości łącznik byłby częścią obwodnicy wschodniej miasta.

Budują też S6 do Sławna

23-kilometrowy odcinek S6 od obwodnicy Słupska do Sławna buduje firma Stecol. Koszt tej inwestycji to 701 mln zł. Wojewoda pomorski wydał już zgodę na realizacje inwestycji (ZRID) dla drugiej nitki słupskiej obwodnicy, więc prace mogą się już rozpocząć.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki