Black Friday 2021: najpopularniejsze miasta na zakupy. Kupuj mądrze w "czarny piątek"

Maja Czech
Maja Czech
Aneta Zurek / Polska Press
Udostępnij:
Szał wyprzedaży można uważać za rozpoczęty. Przedświąteczna gorączka zakupów udziela się konsumentom w całym kraju. Gdańszczanie nie są wyjątkiem - nasze miasto znalazło się w czołówce najpopularniejszych miejsc na zakupy w Polsce. Ujawniamy pozostałe 9 miast na liście i podpowiadamy Gdańszczanom, jak nie dać się złapać w sidła promocji.

Black Friday 2021 - łap okazje i nie daj się złapać

Podnoszenie cen na kilka dni przed Black Friday, mylenie konsumenta co do rzeczywistej wartości produktu, a także odmawianie przyjęcia reklamacji. Te i wiele innych zagrywek próbują stosować niektórzy producenci, aby w Czarny Piątek zarobić jak najwięcej.

Nieuczciwi sprzedający stosują rozmaite sztuczki sprzedażowe, na które często "łapią się" konsumenci. Ich czujność bywa uśpiona w szale wszechobecnych przecen. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów co roku otrzymuje setki skarg kupujących, którzy po dokonaniu zakupu odkryli, że zostali oszukani. UOKiK reaguje i przypomina, jakie prawa przysługują nam, jako klientom, oraz jak je egzekwować od sprzedających.

Black Friday 2021 - vademecum konsumenta

Na samym wstępie warto przytoczyć słowa Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego:

- Podczas „super okazji” warto pamiętać, że niezależnie od tego, czy kupujemy towar w cenie promocyjnej czy regularnej, obowiązują te same prawa konsumenckie - mówi.

1. Uwaga na nowe telewizory

Niewiele osób pamięta, że już w przyszłym roku będziemy korzystać z nowego standardu nadawania telewizji naziemnej - DVB-T2/HEVC. Jeżeli zdecydujesz się na zakup telewizora w Black Friday, koniecznie zapytaj, czy ma on funkcje przystosowane do nowego standardu.

2. Reklamacja

Każdy produkt możesz zareklamować w ciągu 2 lat od dokonania zakupu. Jeżeli jest on wadliwy, nie obawiaj się zwrócić zakupu do sprzedawcy. Nawet, jeżeli dany egzemplarz był przeceniony, pracownik musi przyjąć Twój wniosek. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy cena została obniżona ze względu na wadę i konsument został o niej wcześniej poinformowany.

Taka reklamacja może skutkować wymianą towaru na nowy, naprawą danego egzemplarza lub obniżeniem jego ceny. Rozpatrzenie reklamacji nie może trwać dłużej niż 14 dni. Jeżeli nie dostaniesz w tym czasie informacji zwrotnej - w myśl prawa, reklamacja uważana jest za przyjętą. Aby złożyć reklamację, potrzebujesz dowodu zakupu - paragonu, faktury VAT, wyciągu z karty.

3. Zwrot

Możliwość zwrotu, lub jej brak zależy od samego sprzedawcy. Przed dokonaniem zakupu dowiedz się, czy istnieje taka opcja, oraz na jakich warunkach możesz dokonać ewentualnego zwrotu.

4. Cena na metce a cena przy kasie

Konsument zawsze ma prawo zakupić produkt za najkorzystniejszą dla niego kwotę. Jeżeli cena na metce jest niższa, niż ta przy kasie - obowiązuje cena na metce.

5. Zakupy przez Internet

Zakupione towary muszą zostać dostarczone do Was w ciągu 30 dni. W przypadku przekroczenia tego terminu, konsument ma prawo odstąpić od umowy nie ponosząc dodatkowych kosztów.

Produkt zakupiony w Internecie możesz zwrócić w ciągu 14 dni od daty otrzymania, jednak nie może on nosić żadnych śladów użytkowania. Koszty odesłania ponosi kupujący, chyba, że sprzedawca zadecyduje inaczej.

Bezpłatną pomoc konsumencką otrzymasz w następujących miejscach:
  • Infolinia Konsumencka: 801 440 220 oraz 22 290 89 16.
  • Konsumenckie Centrum E-porad - [email protected]
  • Rzecznicy konsumentów w Twoim mieście lub powiecie - www.uokik.gov.pl/pomoc.
  • Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej - www.uokik.gov.pl/wiih.
  • Europejskie Centrum Konsumenckie: w sprawach transgranicznych, które dotyczą sprzedawców z obszaru Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Norwegii i Islandii : https://konsument.gov.pl/

Kupujmy bezpiecznie i z głową! Zobaczcie, czy Wasze miasto znalazło się w zestawieniu 10 najpopularniejszych miast na zakupy w Polsce wg. holidu.pl

UOKiK i Inspekcja Handlowa będą monitorować ceny w sklepach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie