Po drugie: Autostrada wodna na Wiśle. Nowy stopień wodny jedyną szansą dla Wisły
- Samorządowe władze województwa od lat aktywnie działają na rzecz lepszego wykorzystania śródlądowych szlaków wodnych. Wspieramy budowę marin i przystani, współpracujemy też z partnerami przy realizacji przedsięwzięć zmierzających do rewitalizacji dróg wodnych. Zabiegamy o realizację dwóch strategicznych inwestycji: budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka oraz platformy multimodalnej w rejonie Bydgoszczy - Solca Kujawskiego - mówił marszałek Piotr Całbecki.
Właśnie temat stopnia wodnego był najbardziej dyskutowany podczas spotkania.
- Spójrzcie państwo - mówił prof. Zygmunt Babiński z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego z Bydgoszczy. - Nieszawa 500 lat temu była wspaniałym, bogatym i rozwijającym się miastem. Dziś umiera, bo poziom Wisły zdecydowanie się w tym miejscu obniżył. Wisła ucieka więc od Nieszawy. I będzie coraz gorzej, jeśli nie zbudujemy kolejnego stopnia wodnego.