Ruch na S8 z jednej nitki został przerzucony na obie jezdnie, na tzw. wolne pasy. Umożliwia to prowadzenie dalszych robót w pasie dzielącym.
Koniec wszystkich prac: sierpień 2024 roku informuje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który pilotuje inwestycję.
Zobacz długi finisz prac na S61
W jej ramach jesienią udostępniono kierowcom 19 kilometrowy odcinek Śniadowo- Podborze. To na tym węźle spotykają się dwie drogi ekspresowe: przebudowywana S8 i wybudowany od podstaw odcinek Podborze-Śniadowo. Zaawansowanie prac na całym kontrakcie wynosi 97,31 proc.
Najbardziej zaawansowane są roboty mostowe - wykonane je prawie w 100 proc. Jeśli chodzi o roboty drogowe (96, 33 proc.), to najwięcej pozostało jeszcze do zrobienia przy układaniu nawierzchni. Tutaj postęp prac przekroczył nieznacznie 92 proc. Z kolei w robotach branżowych (96,27 proc. zaawansowania) najmniej wykonano jeśli chodzi o oświetlenie (96,20 proc.)
Obecnie na S61 trwają jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim i zarazem ostatniego na całej drodze S61 odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). To obwodnica Łomży. Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jedną nitką mostu na Narwi – w trzecim kwartale 2024 roku. To pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą z ominięciem Łomży. W całości odcinek zostanie oddany w 2025 roku. Wtedy zakończy się budowa trasy Via Baltica śladem S61.
Od jutra strefa buforowa na granicy z Białorusią
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?