Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zwyczaj picia kawy pochodzi… z Gdańska. Tu powstały pierwsze kawiarnie zwane kafehausami

Pola Lewicka
Kaboom.pics/Karolina Grabowska
Kawa po pojawieniu się w Polsce nie cieszyła się dużą popularnością - uważano ją za napój niesmaczny, a nawet szkodliwy. Dopiero pierwsze kawiarnie zwane kafehausami, które pojawiły się w Gdańsku na przełomie XVII i XVIII w., wprowadziły kawę na salony.

Na Pomorzu narodziła się miłość do kawy

Kubek gorącego napoju pobudza z rana, ale i ratuje nas w ciągu dnia, gdy czujemy, że spada nam poziom energii.
Według szacunków Food Research Institute, rocznie Polacy wypijają średnio ponad 500 porcji kawy na osobę. CBOS podaje natomiast, że nawet 60% sięga po nią co najmniej raz dziennie. Zarówno z badań, jak i obserwacji społecznych wynika jedno – Polacy uwielbiają kawę i często nie wyobrażają sobie bez niej dnia. Nie umknęło to uwadze przedsiębiorców, którzy oferują ją już nie tylko w kawiarniach, ale i na stacjach benzynowych, w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych, powstają nawet pralnie połączone z kawiarniami.

Dokąd na kawę w Trójmieście? Najlepsze kawiarnie w Gdańsku, Gdyni i Sopocie [galeria zdjęć, ranking miejsc]

Połączenie kawy i zakupów to przepis na idealne popołudnie?

- Analizując potrzeby klientów naszego Centrum dostrzegliśmy również ich zamiłowanie do kawy – obecne w Designer Outlet Gdańsk kawiarnie cieszą się dużą popularnością. Wiemy, że kubek tego napoju może poprawić nastrój i dodatkowo umilić zakupy. - mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk. - 11 maja otwarty został jedyny na Pomorzu outletowy salon Tchibo, w którym prócz zakupu kawy oraz skorzystania z baru kawowego klienci będą mieli możliwość nabycia produktów z tematycznych kolekcji Tchibo.

Aromat kawy poprawia samopoczucie

Z badania opublikowanego w ubiegłym roku w Journal of Environmental Psychology wynika, że zapach kawy poprawia nasze zdolności poznawcze, optymalizuje zdolność skupienia uwagi oraz umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów.

Jej aromat pozytywnie wpływa też na nasze samopoczucie, dlatego też cukiernie, czy sklepy z kawą często wykorzystują go w tzw. aromamarketingu. Dzięki dodatkowemu rozpyleniu zapachu kawy, klienci są bardziej zrelaksowani i zadowoleni z czasu spędzonego w kafeterii oraz dokonanych zakupów.

Sztuka WyboruTu nie tylko wypijecie cappuccino, ale też kupicie książkę czy kalendarz. Chcecie czegoś więcej niż wyjścia na kawę? To skierujcie się tu - obejrzycie obrazy, porozmawiacie z artystami. Miejsce mieści się we Wrzeszczu. ul. J. Słowackiego 1980-257 Gdańsk

Dokąd na kawę w Trójmieście? Najlepsze kawiarnie w Gdańsku, ...

- Zakupy z kubkiem kawy w ręku to idealne połączenie dwóch przyjemności. Otwierający się u nas salon outletowy Tchibo jest pod tym względem unikatowy – o ile zapach kawy w kawiarni czy cukierni jest czymś standardowym, o tyle cieszenie się nim podczas zakupu odzieży i artykułów gospodarstwa domowego nie jest już tak oczywiste. W Polsce pomysł ten przyjął się doskonale, jesteśmy przekonani, że docenią go również klienci naszego Centrum – dodaje Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk.

POLECAMY NA STRONIE KOBIET:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki