Zwyczaj picia kawy pochodzi… z Gdańska. Tu powstały pierwsze kawiarnie zwane kafehausami

Pola Lewicka
Kaboom.pics/Karolina Grabowska
Kawa po pojawieniu się w Polsce nie cieszyła się dużą popularnością - uważano ją za napój niesmaczny, a nawet szkodliwy. Dopiero pierwsze kawiarnie zwane kafehausami, które pojawiły się w Gdańsku na przełomie XVII i XVIII w., wprowadziły kawę na salony.

Na Pomorzu narodziła się miłość do kawy

Kubek gorącego napoju pobudza z rana, ale i ratuje nas w ciągu dnia, gdy czujemy, że spada nam poziom energii.
Według szacunków Food Research Institute, rocznie Polacy wypijają średnio ponad 500 porcji kawy na osobę. CBOS podaje natomiast, że nawet 60% sięga po nią co najmniej raz dziennie. Zarówno z badań, jak i obserwacji społecznych wynika jedno – Polacy uwielbiają kawę i często nie wyobrażają sobie bez niej dnia. Nie umknęło to uwadze przedsiębiorców, którzy oferują ją już nie tylko w kawiarniach, ale i na stacjach benzynowych, w salonach fryzjerskich czy kosmetycznych, powstają nawet pralnie połączone z kawiarniami.

Dokąd na kawę w Trójmieście? Najlepsze kawiarnie w Gdańsku, Gdyni i Sopocie [galeria zdjęć, ranking miejsc]

Połączenie kawy i zakupów to przepis na idealne popołudnie?

- Analizując potrzeby klientów naszego Centrum dostrzegliśmy również ich zamiłowanie do kawy – obecne w Designer Outlet Gdańsk kawiarnie cieszą się dużą popularnością. Wiemy, że kubek tego napoju może poprawić nastrój i dodatkowo umilić zakupy. - mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk. - 11 maja otwarty został jedyny na Pomorzu outletowy salon Tchibo, w którym prócz zakupu kawy oraz skorzystania z baru kawowego klienci będą mieli możliwość nabycia produktów z tematycznych kolekcji Tchibo.

Aromat kawy poprawia samopoczucie

Z badania opublikowanego w ubiegłym roku w Journal of Environmental Psychology wynika, że zapach kawy poprawia nasze zdolności poznawcze, optymalizuje zdolność skupienia uwagi oraz umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów.

Jej aromat pozytywnie wpływa też na nasze samopoczucie, dlatego też cukiernie, czy sklepy z kawą często wykorzystują go w tzw. aromamarketingu. Dzięki dodatkowemu rozpyleniu zapachu kawy, klienci są bardziej zrelaksowani i zadowoleni z czasu spędzonego w kafeterii oraz dokonanych zakupów.

Dokąd na kawę w Trójmieście? Najlepsze kawiarnie w Gdańsku, ...

- Zakupy z kubkiem kawy w ręku to idealne połączenie dwóch przyjemności. Otwierający się u nas salon outletowy Tchibo jest pod tym względem unikatowy – o ile zapach kawy w kawiarni czy cukierni jest czymś standardowym, o tyle cieszenie się nim podczas zakupu odzieży i artykułów gospodarstwa domowego nie jest już tak oczywiste. W Polsce pomysł ten przyjął się doskonale, jesteśmy przekonani, że docenią go również klienci naszego Centrum – dodaje Katarzyna Czapran, Marketing Manager z Designer Outlet Gdańsk.

POLECAMY NA STRONIE KOBIET:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie