Zwodowano jacht motorowy Gentleman

Jacek Sieński
Wodowanie jachtu Gentleman w stoczni Conrad Shipyard
Wodowanie jachtu Gentleman w stoczni Conrad Shipyard Marine Projects Ltd. Gdańsk
Udostępnij:
Jacht motorowy Gentleman, typu Conrad Classic 58, zwodowano w środę w stoczni Conrad Shipyard, będącej spółką stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku.

- Gentleman należy do komfortowych jachtów motorowych typu Conrad Classic o różnej długości, oferowanych indywidualnym kontrahentom i wyposażanych zgodnie z ich wymogami - zaznacza Tadeusz Zieliński, kierownik projektów Marine Projects. - Jest on własnością naszej firmy. Będzie eksponowany na międzynarodowych targach. Pod koniec tego miesiąca zostanie wyeksponowany na imprezie targowej w Niemczech. Najpierw jednak Gentleman ma uczestniczyć w uroczystym otwarciu ogólnopolskiego sezonu żeglarskiego 2011, które odbędzie się 21 maja w Gdańsku.

Jego długość wynosi 17,7 metra, a szerokość - 4,7 metra. Napęd jachtu stanowią dwa silniki o mocy po 125 KM i dwie śruby napędowe. Osiąga prędkość do 10 węzłów. Salon, trzy kabiny i kabina sanitarna są wyposażone w ekskluzywne meble z mahoniu. Pokład, w tym słoneczny na rufie, pokrywają klepki z tiku. Kadłuby jachtów z serii Conrad Classic montowane są ze stali. Mogą pływać zarówno po wodach śródlądowych, jak i po morzu. Konstrukcja tych jachtów spełnia wymogi przepisów klasyfikacyjnych Lloyd Register i Unii Europejskiej.

Firma Conrad funkcjonuje na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego w Gdańsku, kontynuując jej specjalność produkcyjną, jaką była budowa jachtów żaglowych i łodzi motorowych. W 2005 roku przekazała jacht Conrad Classic 50, mający długość 15 m, klientowi z Włoch. W budowie znajdują się kolejne 2 jachty z serii Conrad Classic. Trwają rozmowy z polskim kontrahentem, zainteresowanym zakupieniem innego klasycznego jachtu motorowego, w stylu retro, typu Conrad Barge 70. Jest on wzorowany na holenderskich barkach pasażerskich i ma pływać po Odrze.

Obok jachtów stylizowanych na oldtimery, Conrad Shipyard buduje także nowoczesne, duże jachty motorowe i żaglowe, mające kadłuby stalowe lub ze stopów lekkich (aluminiowych). W roku 2005 przekazała armatorowi ze Stanów Zjednoczonych 27-metrowy jacht motorowy Escape S, a w 2007 komfortowo wyposażony, ponad 20-metrowy, jacht żaglowy typu Conrad 66. Pierwszym statkiem żaglowym, jaki zbudowała stocznia Marine Projects Ltd., był żaglowiec turystyczny Wylde Swan Makkum o długości 61 m. Holenderski kontrahent odebrał go w 1993 roku.

- Nasza stocznia buduje przede wszystkim statki handlowe oraz ich częściowo wyposażone kadłuby, kompletne nadbudówki i bloki kadłubów. Jachty stanowią uzupełnienie produkcji. Nie budujemy ich seryjnie, a w pojedynczych egzemplarzach i każdy jest inny, z zależności od życzeń klienta. Działamy więc na rynku niszowym. Z powodu kryzysu w ostatnich latach zapotrzebowanie na jachty spadło, ale notujemy już wzrost zainteresowania nimi i to w komfortowych wersjach - dodaje Zieliński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

n
nie ważne kto
buraku zapytaj tą swoją z kim zdradziła cię jak byliście skłóceni- z kolega z pracy!(przed laty,ale jednak zdrada)...ten facet to psychol i był żonaty z 2 dzieci.
b
bella
A ile lat ma ten "burak" ?
F
F
KONRAD TO BYŁA DOBRA FIRMA JAK NIE BYŁO BURAKA JANUSZA KOSTRO TA MENDA WSZYSTKO POZMIENIAŁA I TYLKO POD GÓRE KAZDEMU ROBI BURAK JEDEN
t
tolek
SZEF PRODUKCJI JANUSZ KOSTRO TO BURAK, GANIA LUDZI A NA ROBOCIE SIE WOGOLE NIE ZNA TYLKO HONDY ZMIENIA
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie