Kontrakt obejmuje budowę łącznie pięciu statków o różnej pojemności transportowej, z czego 3 to prototypy. Głównym zadaniem budowanych statków jest usprawnienie infrastruktury morskiej wzdłuż wybrzeży Grenlandii i Danii. Statki – jako jedne z pierwszych na świecie spełniać będą wymogi najnowszej klasy PC5 oraz PC6 (Polar Class). Ich wspólną cechą będzie wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwiająca pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej, w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza.
Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy Stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku Grupa Remontowa przekazała Armatorowi kontenerowiec „Mary Arctica”. Statek został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem „Significant Ship of 2004”, a Matką Chrzestną została duńska księżniczka Małgorzata.
Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL (Det Norske Veritas), według projektu należącego do REMONTOWA HOLDING biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?