Zobacz, co można oglądać w trójmiejskich teatrach i kinach (czerwiec, lipiec 2021)

Anna Szałkowska
Anna Szałkowska
Zobacz, co można oglądać w trójmiejskich teatrach i kinach ? (czerwiec, lipiec 2021) fot. K. Misztal/ J. Siercha
Zobacz, jakie spektakle grają w trójmiejskich teatrach i kinach. W Teatrze Miejskim w Gdyni trwają przygotowania do prapremiery spektaklu „Marlena Dietrich. Iluzje” Jacka Bały w reżyserii autora, która otworzy 26 czerwca XXV sezon na Scenie Letniej w Orłowie. A może wypad do kina? Zaplanuj spotkanie z kulturą w pięknej, słonecznej aurze.

"Marlena Dietrich. Iluzje" Scena Letnia w Orłowie

W Teatrze Miejskim w Gdyni trwają przygotowania do prapremiery spektaklu „Marlena Dietrich. Iluzje” Jacka Bały w reżyserii autora, która otworzy 26 czerwca XXV sezon na Scenie Letniej w Orłowie.
Niekwestionowana gwiazda. Charyzma, osobowość, talent. Marlena Dietrich to ikona. Jej życie pełne było muzyki, kina, mężczyzn i skandali. Publicznie potępiła nazizm i wyjechała do Stanów Zjednoczonych, wspierała amerykańskich żołnierzy. Żyła jak chciała, a chciała wszystkiego, i miała wszystko. Jak obiecują twórcy, ich spektakl przeniesie nas na umowny plan zdjęciowy filmu opowiadającego o jej życiu i karierze. Marlena, jej rodzina, kochankowie i współpracownicy, a w tle czarno - biały świat kina, nieśmiertelne przeboje i historia XX wieku.

Reżyseria i scenografia: Jacek Bała
Muzyka i aranżacje: Piotr Salaber
Choreografia: Michał Pietrzak
Kostiumy: Sabina Czupryńska
Przygotowanie wokalne: Barbara Czarkowska
Asystent reżysera: Olga Barbara Długońska

Nagrań muzycznych dokonano w Studio 124 w Warszawie pod dyrekcją Piotra Salabera.
Mariusz “Fazi” Mielczarek - saksofony, Krzysztof Barcik - gitary , Chris Aiken - instrumenty perkusyjne, Piotr Salaber – fortepian, realizacja nagrań - Chris Aiken

Prapremiera: 26 czerwca 2021 na Scenie Letniej w Orłowie
Marlena – Beata Buczek-Żarnecka
Ojciec, Dimsdale – Dariusz Szymaniak
Matka Pawełka – Olga Barbara Długońska
Matka Marleny – Małgorzata Talarczyk
Marie – Monika Babicka
Pawełek – Weronika Nawieśniak
Reżyser – Krzysztof Berendt
Eliza, Marie Daugin – Marta Kadłub
Harry, Szeryf Koegh, Joshua Waldszhmidt – Mariusz Żarnecki
Amy – Agnieszka Bała
Karl, Milioner, Kennedy – Szymon Sędrowski
Josef von Sternberg, Kent – Maciej Sykała
Max, Pasażerka, Maria Dembowska – Martyna Matoliniec
Rudi Sieber, Żołnierz, John Lebowski – Maciej Wizner
Jerry Fox, Manfred – Rafał Kowal
Edith Piaf – Elżbieta Mrozińska
Jean Gabin – Bogdan Smagacki
Frank Sinatra, Chang – Jakub Kornacki
Tom, Zbigniew Cybulski – Grzegorz Wolf
Irma Klaus – Agata Moszumańska

W wakacyjnym repertuarze XXV Sceny Letniej Teatru Miejskiego w Gdyni Orłowie, oprócz prapremierowej Marleny Dietrich, zobaczymy również:
- rodzinno-towarzyską rzeź, czyli „Boga mordu” Yasminy Rezy
- pełną muzycznych przebojów „Osiecką. Archipelagi”
- ironiczno-nostalgiczne „Jesteśmy na wczasach” Młynarskiego oraz „Rodzinne czytanki nad morzem”.
Teatr Miejski
im. Witolda Gombrowicza
Gdynia, Plaża Orłowo
Scena Letnia, wejście nr 17, Przebendowskich
Bilety normalny 70 zł, ulgowy 60 zł

12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego / 18-24.06.2021 / Kino Żak

Wraz z Instytutem Francuskim w Polsce i firmą Gutek Film zapraszamy na 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego, w ramach którego pokażemy 7 filmów, wśród których znalazły się dzieła wybrane na festiwal w Cannes i docenione przez francuską Akademię Filmową, m.in. „DNA” w reżyserii Maïwenn, przedstawiające historię o powrocie do rodzinnych korzeni, nowy film powszechnie cenionego François Ozona („Lato ’85”), a także zdobywca 7 tegorocznych nagród Cezara „Żegnajcie, głupcy” Alberta Dupontela, tragikomedia o próbie naprawy błędów młodości ze wspaniałą rolą Virginie Efiry. Niemałym wydarzeniem będzie kinowa projekcja monumentalnego dokumentu Bertranda Taverniera, zmarłego niedawno mistrza, który w „Podróży przez historię kina francuskiego” przybliża dzieje kinematografii oglądanej z osobistej perspektywy.

Kino Żak / program
18.06.2021
G.16.00 / LATO ‘85 / Été 85 / r. François Ozon (Dzięki Bogu, Podwójny kochanek, Frantz, Basen) / Francja / 2020 / 100 min. / 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

19.06.2021
G.15.30 / DYSKRETNY UROK NIEBEZPIECZNYCH MYŚLI / Les choses qu'on dit, les choses qu'on fait / r. Emmanuel Mouret / Francja / 2020 / Cezar 2021 : Najlepsza aktorka drugoplanowa / 124 min. / 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

20.06.2021
G.14.30 / PODRÓŻ PRZEZ HISTORIĘ KINA FRANCUSKIEGO / Voyage à travers le cinema français / r. Bertrand Tavernier (Przynęta, Niedziela na wsi) / Francja / 2016 / 191 min. / 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

21.06.2021
G.16.00 / ŻEGNAJCIE, GŁUPCY / Adieu les cons / r. Albert Dupontel (Do zobaczenia w zaświatach) / Francja / 2020 / Cezary 2021: Najlepszy film, aktor drugoplanowy, reżyser, scenariusz oryginalny, najlepsza scenografia, najlepsze zdjęcia / 87 min. / 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

22.06.2021
G.16.00 / DNA / ADN / r. Maïwenn (Poliss, Moja miłość) / Francja / 2020 / 90 min. / 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

23.06.2021
G.16.00 / KOMEDIANCI DEBIUTANCI / Un triomphe / r. Emmanuel Courcol / wys. Kad Merad (Jeszcze dalej niż Północ, Mikołajek) / Francja / Europejska Nagroda Filmowa 2020: Najlepsza europejska komedia / 105 min. 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

24.06.2021
G.16.00 / POWRÓT / Revenir / r. Jessica Palud / wys. Adèle Exarchopoulos (Życie Adeli – rozdział 1 i 2, Sybilla) / Francja / 2019 / MFF w Wenecji 2019: Najlepszy scenariusz w Konkursie „Horyzonty” / 77 min. / 12. Przegląd Nowego Kina Francuskiego

O filmach:
Lato 85 (Été 85) reż. François Ozon, Francja 2019, 100 min.
Obsada : Félix Lefebvre, Benjamin Voisin, Philippine Velge
Tak można kochać tylko, gdy jest się nastolatkiem. Głównym bohaterem nowego filmu François Ozona jest szesnastoletni Alexis, który niedawno przeprowadził się z rodzicami na normandzkie wybrzeże. Chłopak ma literacki talent, ciekawość świata i obsesję na punkcie śmierci. Gdy wypływa za daleko na swojej małej łódce od poważnych kłopotów ratuje go nieznajomy – piękny jak słoneczne niebo David. Stąd już mały krok do płomiennego uczucia, które – jak wiemy od początku filmu z relacji Alexisa (jednocześnie narratora opowieści) – szybko i tragicznie się zakończy. Na odpowiedź „jak" i „dlaczego" trzeba będzie trochę poczekać, rozkoszując się ostatnim tak pięknym latem w życiu obu chłopaków.
Ozon znów udowadnia, że jest utalentowanym filmowym stylistą i zwinnie przeplata wątek romantyczny z kryminalnym, podsycając tym samym nastrój tajemnicy i skalę nastoletnich emocji. Klimat świetnie buduje tu muzyka (motywem przewodnim jest utwór „Sailing" Roda Stewarta), kolory, perfekcyjnie odtworzone lata 80., nadmorski nastrój, a przede wszystkim duet młodziutkich aktorów - Felix Lefebvre i Benjamin Voisin, francuscy kuzyni Timothée Chalameta, którym towarzyszy wspaniała Valeria Bruni-Tedeschi. Scenariusz został luźno oparty na powieści Aidana Chambersa Dance on My Grave.

Dyskretny urok niebezpiecznych myśli (Les choses qu’on dit, les choses qu’on fait) reż. Emmanuel Mouret, Francja 2020, 124 min.
Obsada: Camélia Jordana, Niels Schneider, Vincent Macaigne
Daphné i Maxime dość nieoczekiwanie spotykają się na urokliwej francuskiej prowincji. Będąca w trzecim miesiącu ciąży kobieta wyjechała tam ze swoim partnerem François. Z kolei dla jego kuzyna Maxime’a to próba złapania równowagi po bolesnym rozstaniu. Kiedy okazuje się, że François musi na kilka dni wyjechać, bohaterowie natychmiast znajdują wspólny język i zbliżają się do siebie. Dzielą pełne rozczarowań i frustracji podobne związkowe doświadczenia, które poznajemy w serii retrospekcji. Szybko okazuje się, że gdy mowa jest o miłości, nic nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.

Podróż przez historię kina francuskiego (Voyage à travers le cinema français) reż. Bertrand Tavernier, Francja 2016, 191 min.
Praca obywatela i szpiega, badacza i malarza, kronikarza i człowieka żądnego przygód, tak doskonale opisało ją wielu autorów - od Casanovy po Gillesa Perraulta. Czyż nie jest to piękna definicja zawodu reżysera filmowego? Tak właśnie chcielibyśmy określić Renoira, Beckera, Vigo - twórcę „Atalanty”, Duviviera, a także Truffauta czy też Demy'ego. Również Maksa Ophülsa i Bressona. Oraz reżyserów mniej znanych, takich jak Grangier, Gréville czy Sacha, którzy jedną sceną lub jednym filmem rozpalają emocje, wydobywają zdumiewające prawdy. Chciałbym, aby ten film był wyrazem wdzięczności dla tych wszystkich reżyserów, scenarzystów, aktorów, muzyków, którzy pojawili się w moim życiu. Pamięć ogrzewa: ten film jest niczym wiaderko węgla na zimowe wieczory.
Bertrand Tavernier

Żegnajcie głupcy (Adieu les cons) reż. Albert Dupontel, Francja 2019, 87 min.
Obsada: Virginie Efira, Albert Dupontel, Nicolas Marié
Kiedy 43-letnia Suze Trappet dowiaduje się, że jest nieuleczalnie chora, postanawia odszukać dziecko, które zmuszona była oddać, gdy miała 15 lat. Na swojej drodze spotyka wypalonego zawodowo 50-latka JB oraz niewidomego archiwistę i niepoprawnego optymistę - pana Blina. Wspólnie rozpoczynają spektakularne, a zarazem nieprawdopodobne poszukiwania.

DNA (ADN) reż. Maïwenn, Francja 2020, 90 min.
Obsada: Maïwenn, Fanny Ardant, Louis Garrel
Maïwenn, nagrodzona w Cannes reżyserka, powraca z mocnym i poruszającym portretem rodzinnym, czerpiącym z osobistej, złożonej historii.
Lato w Paryżu, miasto pustoszeje. Neige regularnie odwiedza ukochanego dziadka w domu spokojnej starości. To on ją wychowywał i chronił przed toksyczną rodziną, w której od lat szaleje emocjonalna burza. Kiedy Emir umiera, wszystkie międzypokoleniowe nierozwiązane konflikty wracają z nową mocą i zmuszają Neige do zgłębienia swej tożsamości.

Komedianci debiutanci (Un triomphe) reż. Emmanuel Courcol, Francja 2019, 105 min.
Obsada: Kad Merad, David Ayala, Lamine Cissokho
Zagraliby w stand-upie lub komedii. Etienne, aktor prowadzący warsztat teatralny w więzieniu, proponuje wystawić „Czekając na Godota” Samuela Becketta. Początkowo niechętna grupa kilku skazanych, z czasem angażuje się w próby poważnego przedsięwzięcia. Jest jednocześnie głośno, wesoło i filozoficznie. Wspólne wycieczki poza areszt zbliżają mężczyzn. Między reżyserem i aktorami rodzi się specyficzna więź. Jej zwieńczenie nastąpi podczas premiery w Paryżu.

Powrót (Revenir) reż. Jessica Palud, Francja 2019, 87 min.
Obsada : Niels Schneider, Adèle Exarchopoulos, Patrick d'Assumçao
Na wieść, że jego matka umiera, Thomas wraca po latach do rodzinnej wsi w południowo-wschodniej Francji. Wkrótce okazuje się, że zerwane relacje będzie nadzwyczaj trudno naprawić, ale niespodziewanie pojawia się szansa na stworzenie zupełnie nowych.

Sprzedaż biletów tylko w kasie Klubu Żak.

BILETY
Bilety: 18 zł / 16 zł – zniżka na Kartę Do Kultury* / 14 zł – ulgowy* dla studentów, uczniów, seniorów / 8 zł – czł. NHEF* oraz za okazaniem Karty Dużej Rodziny*
KINO ZA DYSZKĘ: Poniedziałki dla wszystkich, Seniorskie środy, Studenckie piątki

* wyłącznie za okazaniem ważnej legitymacji i KARTY przy zakupie biletów (1 bilet na 1 legitymację / 1 KARTĘ)

Ulgowe bilety przysługują wyłącznie studentom studiów stacjonarnych i niestacjonarnych (licencjackich i magisterskich, do 26 roku życia), uczniom, emerytom i rencistom oraz na Kartę Dużej Rodziny – za okazaniem aktualnej, właściwej legitymacji lub karty.

Liczba miejsc biletowanych ograniczona do 74, udział w wydarzeniu przy zachowaniu dystansu i w masce.

Sprzedaż biletów i rezerwacje prowadzi kasa Klubu Żak od 15 maja:
- w dni robocze w godzinach od 15.00 (lub pół godziny przed pierwszym seansem) do 21.00
- w soboty i niedziele od g.16.00 lub na pół godziny przed I seansem

Kontakt: [email protected]; Tel. 58 344 05 73 lub 58 345 15 90 – w.117

Rezerwacje: [email protected] Potwierdzone rezerwacje na wydarzenie należy opłacić i odebrać w ciągu 3 dni od dnia potwierdzenia rezerwacji (nieopłacone w terminie rezerwacje są anulowane). Nie przyjmujemy rezerwacji na ostatnie 20 miejsc na dane wydarzenie.
Liczba biletów w danej puli limitowana. Zakupione bilety i karnety nie podlegają zwrotom. Wszystkie ceny zawierają podatek VAT. Na wydarzeniach w Klubie Żak miejsca nie są numerowane.

Zasady sanitarne: Prosimy o dezynfekcję rąk po wejściu do Klubu. Noszenie masek na terenie Klubu Żak jest obowiązkowe. Prosimy o zachowanie dystansu. Prosimy o zajmowanie oznaczonych miejsc. Prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego dostępnego w holu kina (podstawowe dane widzów uczestniczących w wydarzeniach: imię i nazwisko, data i godzina wydarzenia, kontakt do uczestnika wydarzenia (nr telefonu), zgoda na przekazanie tych danych służbom sanitarnym w przypadku potwierdzenia obecności osoby z SARS-CoV-2 na danym wydarzeniu. Dane będą zbierane w celu poinformowania uczestników wydarzenia o ewentualnym kontakcie z osobą zakażoną. Formularze będą przechowywane przez 14 dni, a następnie niszczone.

Środki bezpieczeństwa: dostępne są środki do mycia i dezynfekcji rąk, w holu, w kawiarni, w toaletach, przy wejściach do kina i do Klubu; pojemniki na zużyte środki ochrony osobistej znajdują się przy wszystkich wyjściach z Klubu.

W Klubie Żak obowiązuje zakaz rejestracji imprez i zakaz robienia zdjęć profesjonalnym sprzętem w trakcie koncertów, przedstawień, seansów filmowych i zajęć warsztatowych. Klub Żak zastrzega sobie prawo do zmiany programu.
Klub Żak, 80-266 Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197, [email protected]

KINO NA DACHU TEATRU SZEKSPIROWSKIEGO

Nieco szybciej niż co roku, czyli już 16 czerwca oraz z większą ilością pokazów rusza najpiękniejsze kino plenerowe w Gdańsku – na dachu Teatru Szekspirowskiego. Pokazy inspirowane są słynnymi projekcjami filmowymi „Rooftop cinema”, które odbywają się od wielu lat na dachach budynków Nowego Jorku. Przez całe wakacje odbędą się 33 seanse w wyjątkowej scenerii - z widokiem na dachy gdańskich kamienic.

W tym roku ponownie zaprezentowane zostaną najciekawsze filmy ubiegłych lat, które zdobyły nagrody i wyróżnienia na najważniejszych światowych festiwalach filmowych, takich jak Berlinale, Cannes, Sundance czy Wenecja. Pojawią się też filmy o charakterze wielkomiejskim, których akcja rozgrywa się w wielkich metropoliach oraz filmowe powtórki z Nowym Jorkiem w tle.

W ten sposób w programie znalazły się wielkomiejskie obrazy: „Frances Ha” Noah Baumbacha oraz „Tylko Kochankowie Przeżyją” Jima Jarmuscha, dystopijny brytyjski „High Rise” Bena Wheatleya, roztańczona „Ema” Pablo Laraina z Chile a także bardzo osobiste i kameralne „Zabij to i wyjedź z tego miasta” Mariusza Wilczyńskiego.

Program Kina na Szekspirowskim to również filmy, które na przestrzeni ostatnich miesięcy pojawiały się na chwilę w kinach w przerwach pomiędzy kolejnymi lockdownami i których widzowie mogli nie mieć okazji zobaczyć na dużym ekranie: „Palm Springs” Maxa Barbakowa, „Sound of Metal” Dariusa Mardera, „Tylko zwierzęta nie błądzą” Dominika Molla, „Kłamstewko” Lulu Wang.

Ze względu na ograniczenia ilościowe widowni większość filmów zagrana zostanie dwukrotnie w różnych terminach a nowością w tym roku będą na koniec sierpnia pokazy pełnometrażowych animacji z partnerskiego festiwalu Animafest Gdańsk, czyli 7. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych w Gdańsku. W sumie przez całe wakacje odbędą 33 pokazy filmowe z zachowaniem procedur bezpieczeństwa i rygoru sanitarnego.

W przypadku deszczowej prognozy pogody wybrany seans będzie przekładany na inny termin.

Bilety: 14 zł.
Miejsce projekcji: Dach / Taras Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego (Taras na 1 piętrze nad częścią administracyjną Teatru).

Więcej informacji i zakup biletów www.KinoNaSzekspirowskim.pl
Projekt współfinansowany ze środków Miasta Gdańska. Parter główny: Gdański Teatr Szekspirowski. Partnerzy medialni: Gazeta Wyborcza, Co Jest Grane, Trójmiasto.pl, Chilli Zet.

KINO NA SZEKSPIROWSKIM 2021 – PROGRAM POKAZÓW
18.cze pt. 21:45 Gniazdo, reż. Sean Durkin, Kanada, Wlk. Brytania, 2020, 107 min.
23.cze śr. 21:45 Arab Blues, reż. Manele Labidi, Francja, Tunezja, 2019, 88 min.
24.cze czw. 21:45 Śmierć gwarantowana, reż. Tom Edmunds, Wielka Brytana, 2018, 90 min.
25.cze pt. 21:45 Poznajmy się jeszcze raz, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2019, 115 min.
30.cze śr. 21:45 Ema, reż. Pablo Larraín, Chile, 2019, 102 min.
01.lip czw. 21:45 W co grają ludzie, reż. Jenni Toivoniemi, Finlandia 2020, 117 min.
03.lip sob. 21:45 Kłamstewko, reż. Lulu Wang, Chiny, USA, 2019, 98 min.
07.lip śr. 21:45 Przedszkolanka, reż. Sara Colangelo, USA, 96 min.
08.lip czw. 21:45 High Rise, reż. Ben Wheatley, Belgia, Wielka Brytania, 120 min.
10.lip sob. 21:45 Sound of Metal, reż. Darius Marder, USA, 2019, 120 min.
14.lip śr. 21:45 Frances Ha, reż. Noah Baumbach, USA, 2012, 86 min.
15.lip czw. 21:45 Najgorsze wiersze świata, reż. Gábor Reisz, Węgry, 2018, 97 min.
17.lip sob. 21:45 W cieniu drzewa, reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, Dania, Islandia, 89 min.
21.lip śr. 21:45 Tylko kochankowie przeżyją, reż. Jim Jarmusch, Francja, Rumunia, 120 min.
22.lip czw. 21:45 Gniazdo, reż. Sean Durkin, Kanada, Wlk. Brytania, 2020, 107 min.
24.lip sob. 21:45 Arab Blues, reż. Manele Labidi, Francja, Tunezja, 2019, 88 min.
28.lip śr. 21:45 Sound of Metal, reż. Darius Marder, USA, 2019, 120 min.
11.sie śr. 21:30 High Rise, reż. Ben Wheatley, Belgia, Wielka Brytania, 120 min.
12.sie czw. 21:30 Tylko zwierzęta nie błądzą, reż. Dominik Moll, Francja, Niemcy, 2019, 116 min.
14.sie sob. 21:30 Przedszkolanka, reż. Sara Colangelo, USA, 96 min.
16.sie pon. 21:30 W co grają ludzie, reż. Jenni Toivoniemi, Finlandia 2020, 117 min.
18.sie śr. 21:30 Najgorsze wiersze świata, reż. Gábor Reisz, Węgry, 2018, 97 min.
19.sie czw. 21:30 Ema, reż. Pablo Larraín, Chile, 2019, 102 min.
21.sie sob. 21:30 W cieniu drzewa, reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson, Dania, Islandia, 89 min.
23.sie pon. 21:15 Kłamstewko, reż. Lulu Wang, Chiny, USA, 2019, 98 min.
25.sie śr. 21:15 Śmierć gwarantowana, reż. Tom Edmunds, Wielka Brytana, 2018, 90 min.
26.sie czw. 21:15 Palm Springs, reż. Max Barbakow, USA, 2020, 90 min.
28.sie sob. 21:15 Poznajmy się jeszcze raz, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2019, 115 min.
29.sie niedz. 21:15 Animafest Lato: Zabij to i wyjedź z tego miasta, reż. Mariusz Wilczyński
30.sie pon. 21:15 Animafest Lato: Czerwony Żółw, reż. Michael Dudok de Wit
31.sie wt. 21:15 Animafest Lato: Louise nad morzem, reż. Jean-François Laguionie

„Balkon” - premiera Klaty na Scenie Kameralnej

W piątek, 4 czerwca o 19.00 na Scenie Kameralnej w Sopocie odbędzie się premiera sztuki „Balkon” Jeana Geneta w reżyserii Jana Klaty.

Jan Klata, reżyser teatralny, dramaturg ma na swoim koncie ponad 30 spektakli zrealizowanych na deskach polskich i zagranicznych teatrów. Czy ta inscenizacja wielkiej klasyki spotka się z równie wspaniałym przyjęciem, co nagradzane i szeroko komentowane „Trojanki”?

„Balkon” Jeana Geneta to ostra satyra obyczajowa wymierzona przeciw społeczeństwu mieszczańskiemu. Bohaterowie sztuki: Sędzia, Biskup i Generał chronią się w domu publicznym przed szalejącą w mieście rewoltą. Na zewnątrz wali się stary porządek, a oni trwają w swych perwersyjnych iluzjach.

W spektaklu występują: Dorota Androsz - Irma, Carmen, Magdalena Boć - Elyane, Fotografka, Katarzyna Dałek - Irma, Carmen, Katarzyna Figura - Sędzia, Magdalena Gorzelańczyk - Chantal, Urszula Kobiela - Marlyse, Agata Woźnicka - Rosine, Piotr Biedroń - Roger, Krzysztof Gordon - Wysłannik, Jacek Labijak - Żebrak, Krzysztof Matuszewski - Biskup, Marcin Miodek - Krew, Buntownik, Jan Napieralski - Artur, Robert Ninkiewicz - Generał, Jakub Nosiadek - Sperma, Buntownik, Cezary Rybiński - Komendant policji, Jerzy Gorzko - Żebrak, Jarosław Tyrański - Żebrak, Piotr Witkowski - Łzy, Buntownik.
Przekład Maria Skibniewska i Jerzy Lisowski; adaptacja, reżyseria, opracowanie muzyczne Jan Klata; scenografia, kostiumy, światło Mirek Kaczmarek, choreografia Maćko Prusak.

Scena Kameralna
Teatr Wybrzeże
Bohaterów Monte Cassino 30, Sopot
Kolejne spektakle: 14, 15, 16 i 18 lipca

„Beton” – spektakl inspirowany historią najdłuższego gdańskiego falowca

4 czerwca Teatr Miniatura pokaże spektakl zajmujący się jednym z najbardziej kontrowersyjnych budynków w Gdańsku.
Przedstawienie powstało w ramach projektu „Falowiec, czyli podróż w historię” dofinansowanego ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu Patriotyzm Jutra. Jest adaptacją popularnej książki „Latawiec z betonu” Moniki Milewskiej.- „Beton” to fikcja sceniczna o inżynierze, twórcy gdańskiego falowca. Ten orędownik komunizmu, megaloman-donosiciel i oportunista odkrywa zadziwiającą właściwość własnego dzieła: falowiec zakrzywia czas, pozwalając na podróże w przyszłość. Tragizm losu inżyniera polega na tym, że niezależnie od wysiłków, które podejmuje, by wpłynąć na kształt przyszłości swojej i świata - nie jest on nigdy w stanie przewidzieć konsekwencji swoich działań, które często, mimo jego dobrych intencji, odnoszą skutek przeciwny do zamierzonego - opowiada reżyser spektaklu Michał Derlatka, dyrektor Miniatury.

Premiera odbywa się w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich z pomysłu aktora Wojciecha Stachury, cenionego za liczne role w spektaklach Miniatury, pomysłodawcy Rodziny Papetów. Stachura jest tegorocznym laureatem Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Pomorskiego, m.in. za rolę Inżyniera w „Betonie”.

Do artystycznej współpracy zostali zaproszeni specjalista od animacji i nowych technologii wizualnych Sebastian Łukaszuk oraz Michał i Mateusz Sarapata, czyli Sarapata Sound Workers, którzy mają na swoim koncie współpracę z wytwórniami takimi jak Fonobo, Asfalt Records i Kayax. Wykonanie: Wojciech Stachura, wykonanie piosenek: Marta Złakowska, głosy - Zofia Bartoś, Edyta Janusz-Ehrlich, Piotr Srebrowski.

Teatr Miniatura
Aleja Grunwaldzka 16, Gdańsk
Bilety 27-30 zł, na stronie albo w kasie teatru. Spektakl: 25.06.

„Znaczy Kapitan” w Teatrze Miejskim w Gdyni

5 czerwca w Teatrze Miejskim w Gdyni zobaczymy prapremierę „Znaczy Kapitana”.
„Znaczy kapitan” autorstwa Karola Olgierda Borchardta, jedna z głośniejszych polskich powieści marynistycznych zostanie przeniesiona na deski teatru. Lata 20 - 30 XX wieku, wielkie transatlantyki, ich dowódcy, życie na statku. Twórców sztuki czeka nie lada zadanie, bo książka to skarbnica marynarskich wspomnień napisanych barwnie i z poczuciem humoru. Lekko, ale niebanalnie i z wielką znajomością tematu. Czy tę lekkość i wiedzę zarazem uda się przenieść na deski teatru? Zobaczymy.
Obsada: Karol Olgierd Borchardt (Mariusz Żarnecki), kapitan Mamert Stankiewicz (Piotr Michalski), Narrator (Dariusz Szymaniak), Zosia Bielska szansonistka, Rewa Janowic (Martyna Matoliniec), Hanka Kwiecińska szansonistka, Molly (Marta Kadłub), Olga Szaciłłówna szansonistka, Siostra (Weronika Nawieśniak), Uczeń I, Oficer I, Siaś, Józek Reutt ( Krzysztof Berendt), Uczeń II, Oficer II, Kapitan Kosko, Szermierz (Maciej Wizner), Uczeń III, Oficer III, Kot, Premier, Dalajlama (Szymon Sędrowski), Żaglomistrz, Rabin, John, Profesor (Grzegorz Wolf); Starszy oficer Konstanty (Maciej Sykała), Przesłuchujący Komandor I, Prowiantowy, Minister (Rafał Kowal), Przesłuchujący Komandor II, Lekarz, Premier (Bogdan Smagacki). Adaptację przygotował Paweł Huelle. Reżyseria Krzysztof Babicki, scenografia Marek Braun, choreografia Katarzyna Maria Migała.

Teatr Miejski
im. Witolda Gombrowicza
ul. Bema 26, Gdynia
Bilety normalny - 60, ulgowy - 50

Gdzie na tanie wakacje w 2021 roku?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie