Konkurs Popularyzator Nauki rozstrzygnięty. Beata Czechowska-Derkacz wyróżniona za wzorcową politykę informacyjną
Konkurs Popularyzator Nauki jest organizowany od 16 lat przez redakcję serwisu PAP Nauka w Polsce oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W konkursie przyznawana jest Nagroda Główna oraz nagrody w pięciu kategoriach:
- naukowiec,
- animator,
- instytucja,
- zespół,
- media.
Nagrody 16. edycji zostały ogłoszone w czwartek, 21.01.2021 r. w czasie gali online. Co roku przyznawane jest również pozaregulaminowe wyróżnienie im red. Tomasza Trzcińskiego za wzorcową politykę informacyjną. Jego laureatką została była rzeczniczka prasowa Uniwersytetu Gdańskiego dr Beata Czechowska-Derkacz, która na uczelni pełniła tę funkcję przez 17 lat.
– Jestem ogromnie zaszczycona tym wyróżnieniem, zwłaszcza że jest przyznawane w czasie finału znanego i cenionego konkursu Popularyzator Nauki przez niezwykle profesjonalną redakcję – mówi dr Beata Czechowska-Derkacz.
– To wyróżnienie „przyszło do mnie” w szczególnym momencie, w grudniu po 17 latach złożyłam rezygnację z pełnionej funkcji rzecznika prasowego Uniwersytetu Gdańskiego. Stało się zatem najwspanialszym podsumowaniem pewnego etapu mojego zawodowego życia, jakie mogłam sobie wymarzyć.
– Profesjonalne prowadzenie polityki informacyjnej jest jednak również pracą zbiorową, dlatego ogromne podziękowania należą się zespołowi, z którym pracowałam jako rzecznik prasowy, całej społeczności akademickiej UG, która dzieliła się ze mną dobrymi wiadomościami oraz dziennikarzom za życzliwe zainteresowanie sukcesami uczelni. Przede wszystkim dziękuję Redakcji PAP Nauka w Polsce, z którą współpracuję przez tak wiele lat, mając poczucie głębokiego sensu mojej pracy.
Biogram laureatki
Dr Beata Czechowska-Derkacz, adiunkt w Instytucie Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, rzeczniczka prasowa UG w latach 2003-2021, obecnie pełni funkcję specjalistki PR ds. promocji badań naukowych. Jako rzeczniczka prasowa i dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem, a także pracownik badawczo-dydaktyczny, łączy teorię z praktyką, prowadząc zajęcia i warsztaty z zakresu PR. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu kreowania wizerunku i public relations. Zainteresowania naukowe koncentruje na badaniach strategii wizerunkowych i komunikacyjnych w mediach. Członkini Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich PRom oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Odwiedź nas na Facebooku!
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?