Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany na fakturach Energi Obrotu, których oczekiwali klienci. Cena prądu ani stawki opłat nie zmienią się

Agnieszka Kamińska
Agnieszka Kamińska
mat. Energa Obrót
Energa Obrót wprowadza zmiany na fakturach, których oczekiwali klienci. Pojawią się na nich grupy taryfowe te same, które obowiązują u dystrybutora. W planach jest również to, aby na fakturach zamieszczona została informacja z nazwą oferty, z której korzysta klient. Co ważne, cena prądu ani stawki opłat nie zmienią się w związku z wprowadzanymi zmianami.

Na fakturach wystawianych przez Energę Obrót, dla klienta rozliczanego zgodnie z taryfą zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE), grupa taryfowa oznaczona jest bez litery „k”, np. G11. Umowy z ofertą posiadają z kolei dodatkowo literę „k”, np. G11k. W odpowiedzi na spostrzeżenia klientów, którzy nie zawsze rozumieli oznaczenie oferty handlowej, wprowadzone zostaną zmiany.

Oznaczenie „k” zniknie. Na fakturach pojawi się za to grupa taryfowa identyczna z tą, którą klient ma u dystrybutora np. G11, G12, G12w, G12r. Skąd wiadomo będzie, że klient korzysta z oferty? Tę informację będzie można sprawdzić w zawartej umowie. Spółka planuje także, aby na fakturach pojawiła się również pełna nazwa oferty.

Każdy klient korzysta z wybranej przez siebie grupy taryfowej. Związana jest ona m.in. ze stylem życia klienta oraz potrzebami, na jakie wykorzystuje on energię elektryczną. Z innej grupy taryfowej korzysta odbiorca w gospodarstwie domowym, a z innej przedsiębiorca, który wykorzystuje energię na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. 

W przypadku gospodarstw domowych, klienci Energi Obrotu mogą być rozliczani na podstawie taryfy zatwierdzanej przez Prezesa URE albo oferty. Wybór zawsze należy do klienta. Taryfa zawiera jedynie cenę za energię elektryczną, jednak ta może się zmienić w okresie obowiązywania umowy – cena ta najczęściej jest zatwierdzana na okres jednego roku kalendarzowego. 

Jeśli chodzi o umowy z ofertą, cena energii elektrycznej jest od początku znana i stała przez cały okres obowiązywania oferty, nie zmienia się. Dodatkowo klient Energi Obrotu może korzystać z benefitów, takich jak m.in. pomoc fachowców czy karta paliwowa. Każda z tych ofert ma swoją wymierną wartość. Na rachunku klienta, który wybrał ofertę, widnieje opłata handlowa – to właśnie dzięki niej klient ma możliwość skorzystania ze wspomnianych benefitów. 

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki