Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zdunek Wybrzeże Gdańsk mocniejszy finansowo. Klub pozyskał nowych sponsorów

Adam Wielgosiński
Fot. Przemysław Świderski
Żużlowy klub z Gdańska zyskuje kolejnych darczyńców przed startem nowego sezonu. Sponsorem elitarnym Zdunek Wybrzeża została firma Thea Polska. Po 2 latach przerwy do sponsorowania żużlowców powrócił salon podłóg i drzwi „Skalski”.

W styczniu w klubie muzycznym „Parlament” gdańscy żużlowcy zaprezentowali się kibicom. Poza tradycyjnymi wywiadami czy wspólnymi zdjęciami z kibicami głos zabrał Tadeusz Zdunek, prezes klubu. Z jego ust wybrzmiała wtedy bardzo odważna deklaracja. - To najmłodszy zespół ze wszystkich lig. Chcemy jeździć tak, by kibice byli zadowoleni. Czy awansujemy? Nie wiem, fajnie by było, ale za dwa lata ci zawodnicy będą tak przygotowani, że rozjedziemy wszystkich - powiedział prezes Wybrzeża Gdańsk.

Obok deklaracji sportowych, nie zabrakło także informacji o stanie finansowym klubu z Gdańska. - Przejmowaliśmy klub po prezesach, którzy brali duże pieniądze. Teraz nie mamy żadnych długów i zobowiązań. Budżet będzie znacznie wyższy, niż przed rokiem - dodał Tadeusz Zdunek.

Te obietnice, złożone miesiąc temu przed kibicami, w tym momencie przechodzą w stan realizacji. W ciągu dwóch ostatnich dni Zdunek Wybrzeże Gdańsk pozyskało dwóch sponsorów, którzy zasilą kasę klubu.

Pierwszym z nich jest salon „Skalski”. Logo firmy w sezonie 2016 zdobiło polewaczkę. - Cieszymy się, że klub się rozwija i tworzy ważną platformę dla sponsorów. Jesteśmy kibicami gdańskiego Wybrzeża, dlatego chcemy brać udział w tym projekcie - powiedział Mariusz Skalski, właściciel firmy.

Żużlowy klub z Gdańska zyskał także nowego sponsora elitarnego. Logo takiego darczyńcy jest bardziej eksponowane podczas zawodów, lecz wiąże się to oczywiście z większymi nakładami finansowymi. Sponsorem elitarnym została firma Thea Polska, która działa w branży okulistycznej. - To połączenie dwóch światów - sportu i medycyny - przynosi wspaniałe efekty wizerunkowe, zarówno klubowi, jak i firmie. Jesteśmy dumni, że ta współpraca i wsparcie finansowe Thea stymuluje dynamiczny rozwój klubu oraz kibiców GKS Wybrzeża - skomentował Stefan Jaworski-Martycz, prezes zarządu spółki.

Jak zapowiada prezes klubu, ogłoszeni sponsorzy nie są ostatnimi. - Wciąż prowadzimy rozmowy z innymi firmami. Nowe umowy będą jeszcze podpisywane - powiedział Tadeusz Zdunek w rozmowie z „Dziennikiem Bałtyckim”.

Choć budżet nie został jeszcze zamknięty, to wiemy, że klub z Gdańska będzie dysponował pieniędzmi powyżej średniej ligi. - Tak naprawdę, jeśli chodzi o budżet, to jesteśmy trochę ponad przeciętną ligi. Nie możemy równać się chociażby z Unią Tarnów, która dostaje potężniejsze pieniądze, czy też z klubami, które otrzymują wsparcie z budżetu miasta - zakończył Tadeusz Zdunek.

Polak pobił rekord Guinnessa w grze "Football Manager"
Press Focus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki