Zawieszone bezpośrednie loty Wizz Air i Ryanair z Gdańska do Mediolanu-Bergamo. Sprawdź, czy otrzymasz zwrot kosztów podróży!

Patrycja Cybulska
Patrycja Cybulska
Ryanair i Wizz Air odwołały bezpośrednie loty z Gdańska do Włoch
Ryanair i Wizz Air odwołały bezpośrednie loty z Gdańska do Włoch Tomasz Bolt/Polskapresse
Linie lotnicze z powodu koronawirusa zawieszają bezpośrednie loty z Gdańska do Włoch. Do 5 kwietnia nie polecimy z Wizz Air do Mediolanu-Bergamo, do 9 kwietnia natomiast do tego samego portu lotniczego nie latają samoloty Ryanair. Linie lotnicze zapewniają pasażerów, że mogą ubiegać się o zwrot kosztów podróży.

O odwołanych lotach Ryanair poinformował w komunikacie:

Od środy 11 marca od godziny 24:00 do środy 8 kwietnia do godziny 24:00 zawieszone wszystkie loty krajowe Ryanair we Włoszech.
Od piątku 13 marca od godziny 24:00 do środy 8 kwietnia do godziny 24:00 zawieszone wszystkie loty międzynarodowe Ryanair z/do Włoch.

Wizz Air natomiast odwołał wszystkie loty do Włoch już 10 marca. Linie lotnicze podają, że rezerwacja i zakup biletów z Gdańska do Mediolanu-Bergamo będą możliwe dopiero od 05.04.2020 r.

Najnowsze informacje z regionu o zagrożeniu koronawirusem!

Sprawdź, jak otrzymać zwrot kosztów podróży

Wizz Air zapewnia, że rezerwacje na odwołane loty w najbliższym możliwym terminie będą automatycznie zmienione na połączenie na innej trasie. Pasażerowie, którzy kupili bilety przez aplikację lub stronę internetową przewoźnika, otrzymają mailowo stosowne powiadomienia.

Zaoferowana zostanie im bezpłatna zmiana rezerwacji, pełny zwrot kosztów lub zwrot 120% pierwotnej wartości rezerwacji na konto Wizz Air. Pasażerowie mogą wybrać jedną spośród powyższych możliwości klikając w link w wiadomości e-mail, a następnie wskazując najlepszą dla siebie opcję poprzez samoobsługową platformę – poinformował Wizz Air w komunikacie.

Linia lotnicza podkreśla, że procedura ta dotyczy tylko tych pasażerów, którzy kupili bilety przez stronę wizzair.com lub aplikację mobilną.

Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji/biura podróży, włącznie z internetowymi biurami podróży, powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety – dodał Wizz Air.

Osoby korzystające z linii Ryanair także mogą liczyć na zwrot kosztów podróży.

Pasażerowie dotknięci zakazem podróży lub odwołaniem lotu otrzymają email informujący o wszystkich opcjach – zwrot kosztów, zmiana terminu/trasy lotu lub zwrot w ramach Travel Credit – poinformował w komunikacie Ryanair.

Kontrole sanitarne na lotniskach

Michał Dargacz, rzecznik Portu Lotniczego Gdańsk, poinformował, że w Gdańsku obecnie kontrolowani byli tylko pasażerowie, którzy przylecieli z Włoch. Mierzono im temperaturę oraz musieli wypełnić karty lokalizacyjne.

Kontroli sanitarnej podlegają pasażerowie tylko rejsów wytypowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny. Ostatni bezpośredni lot z Włoch do Gdańska odbył się 10 marca – mówi rzecznik gdańskiego lotniska.

Główny Inspektorat Sanitarny, by usprawnić kontrole na granicach, prosi o rzetelne wypełnianie kart lokalizacyjnych, a przewoźników i operatorów o wcześniejsze udostępnianie formularzy pasażerom. Kontrole sanitarne na granicach i w portach wprowadzono 10.03.2020 r.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie