- Jest to projekt znajdujący się w Strategii Rozwoju Portu Gdańsk do roku 2027. Inwestycja jest przygotowana do realizacji, posiada pełną dokumentację projektową, w tym projekt budowlany opracowany w ramach projektu współfinansowanego z programu TEN-T oraz prawomocne pozwolenie na budowę - tłumaczy Jowita Zielinkiewicz, zastępca dyrektora ds. Rozwoju, odpowiadająca w Porcie Gdańsk za pozyskiwanie funduszy unijnych.
Nowe nabrzeże zlokalizowane w bliskości pirsu paliwowego i praktycznie pod wieżą kapitanatu ma być zagospodarowane pod przeładunki ro-ro, głównie samochodów osobowych. W części położonej bliżej terminala naftowego port planuje pozyskać operatora z branży oil and gas, który będzie stanowił synergię dla istniejącej infrastruktury Naftoport.
- Wyniki konkursu niezmiernie nas cieszą. To pokazuje, że planowane przez nas inwestycje są doceniane w całej Europie, a ich poziom nie tylko nie odbiega, ale niekiedy przewyższa projekty w innych krajach Unii. Budowa nowego nabrzeża pozwoli na zwiększenie możliwości przeładunkowych Portu oraz uzyskanie nowego głębokowodnego nabrzeża uniwersalnego, którego obsługę zadeklarowali już partnerzy prywatni, podpisując z nami listy intencyjne - mówi Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Czytaj również:
CEF (Łącząc Europę) to unijny instrument finansowy, wspierający rozwój sieci transportowej, telekomunikacyjnej i energetycznej. Port w jego ramach otrzymał już dofinansowanie na inne inwestycje, m.in. modernizację toru wodnego i rozbudowę nabrzeży w Porce Wewnętrznym czy rozbudowę sieci drogowo-kolejowej w Porcie Zewnętrznym. Łączna kwota funduszy unijnych dla ZMPG, po uwzględnieniu ostatniego wsparcia, to wartość ok. 600 mln złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?