Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zarząd Morski Portu Gdańskiego rozbudowuje część portu wewnętrznego

Jacek Sieński
www.portgdanski.pl
Planowane i realizowane duże inwestycje na obszarze portu gdańskiego obejmują nie tylko Port Północny, ale także jego starą część - port wewnętrzny. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA rozstrzygnął właśnie przetarg dotyczący wydzierżawienia rejonu portowego przylegającego do nabrzeża Wiślanego.

Wygrała holenderska firma Noba Poland Real Estate, która zamierza zbudować tam terminal produktów olejowych.

Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy ZMPG, poinformował, że Ministerstwo Skarbu Państwa wyraziło zgodę na wydzierżawienie holenderskiej firmie gruntów portowych na 30 lat. Wymagana jest jeszcze akceptacja rady nadzorczej. Na terenie o powierzchni 1,7 hektara, w ciągu dwunastu miesięcy, ma być posadowionych 10 zbiorników o łącznej pojemności 11,5 tys. ton z instalacjami przeładunkowymi dla statków i cystern samochodowych. Zbudowany zostanie też biurowiec, będący siedzibą Noba Poland Real Estate, i zaplecze techniczno-laboratoryjne. Roczna zdolność przeładunkowa terminalu przewidziana jest na 80 tys. ton produktów olejowych. Budowa ma kosztować 7 mln zł.

- Mamy dokumentację i biznesplan związany z funkcjonowaniem naszego terminalu - zaznacza Janusz Kobryner, prezes Noba Poland Real Estate. - Czekamy tylko na potwierdzenie przez port ważności umowy. Jesteśmy spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, utworzoną w marcu tego roku. Jej właścicielem jest Simadan Holding z Amsterdamu, posiadający 100 procent udziałów Noba Poland. Holding należy do Petera Bakkera, przed 60 laty utworzył go jego ojciec.

Noba BV, jedna z jego spółek, zajmuje się przetwarzaniem olejów spożywczych na wysokoenergetyczne tłuszczowe dodatki do pasz, przeznaczone dla ich producentów. Nasza spółka będzie inwestorem budującym terminal w Gdańsku. Potem zajmiemy się magazynowaniem i dystrybucją produktów Noba, dostarczanych zbiornikowcami z Amsterdamu, ekspediując je samochodami cysternami do odbiorców w kraju i w państwach sąsiednich.

W wewnętrznym porcie gdańskim od 20 lat trwa modernizacja infrastruktury. Dużymi inwestycjami były też Terminal Promowy Westerplatte i terminal słodowy na nabrzeżu Bytomskim. Obecnie na terenie Wolnego Obszaru Celnego budowana jest chłodnia składowa ryb Północnoatlantyckiej Organizacji Producentów SA w Warszawie.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki