Zamykają główne ulice w Śródmieściu Gdyni. Na razie to tylko test

Marcin Lange
Kolejne badania natężenia ruchu na ul. Świętojańskiej zaplanowano na koniec maja. Wtedy to ulica ponownie zostanie zamknięta dla ruchu drogowego. Badania robiono też na ul. Starowiejskiej
Kolejne badania natężenia ruchu na ul. Świętojańskiej zaplanowano na koniec maja. Wtedy to ulica ponownie zostanie zamknięta dla ruchu drogowego. Badania robiono też na ul. Starowiejskiej Tomasz Bołt
Władze Gdyni sprawdzają, na której z trzech głównych ulic w Śródmieściu możliwe jest ograniczenie ruchu samochodowego. Pod uwagę brany jest skwer Kościuszki oraz ulice Starowiejska i Świętojańska.

To właśnie tę ostatnią arterię, na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. 10 lutego, próbnie zamknięto dla ruchu kołowego w miniony weekend. Test powtórzony zostanie jeszcze dwa razy: 30 i 31 maja.

- Badania natężeń ruchu drogowego oraz pieszego przeprowadza dla nas Uniwersytet Gdański, który wraz z Politechniką Gdańską i gdyńskim Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej jest naszym partnerem w programie Civitas Dynamo. Powtórzenie testu, które zaplanowaliśmy na koniec maja, jest niezbędne. Dzięki temu wynik będzie jak najbardziej odpowiadał rzeczywistości - mówi Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Już w czerwcu rezultaty badań zostaną zaprezentowane zainteresowanym mieszkańcom podczas konsultacji. Ich konkretne terminy nie są jednak jeszcze znane.

Czytaj również: Starym samochodem nie wjedziesz do centrum miasta. Wydzielone zostaną ekostrefy [WIDEO]

- Jestem jak najbardziej za zamknięciem dla samochodów naszej ulicy i zamienieniem jej w deptak. O tym, że to dobre rozwiązanie, można się było przekonać w weekend - mówi Wiktor Ogrodowicz, mieszkaniec ul. Świętojańskiej.

Najwięcej zwolenników wyłączenia ulicy z ruchu samochodowego jest wśród mieszkańców ul. Starowiejskiej. Ci, aby skutecznie lobbować w tej sprawie, założyli nawet Stowarzyszenie na rzecz ul. Starowiejskiej.

Do pomysłu nie jest natomiast przekonana część przedsiębiorców, którzy przy tych ulicach prowadzą działalność handlową. Obawiają się oni bowiem, że zamienienie jednej z ulic w deptak może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie ich firm.

Program Civitas Dynamo jest jednocześnie realizowany w czterech europejskich miastach. Oprócz Gdyni, także w niemieckim Akwizgranie, chorwackiej Koprivnicy oraz hiszpańskiej Palmie de Mallorca. Głównym celem programu jest doprowadzenie do zmniejszenia o 10 procent natężenia ruchu drogowego w centrum miasta oraz rozwijanie stref pieszych.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
ja zaś proponuje zróbmy z całego miasta jeden wielki deptak - nie będzie samochodów tylko ludzię będą sobie " deptać " i jeszcze ścieżki rowerowe wszędzie zróbmy ścieżki i tak...
miasto Gdynia w którym nie ma i tak jak parkować i gdzie będzie pozbawione czegokolwiek ludzie będą tak sobie tak mieszkać i zamknijmy sklepy , restauracje , puby i wszystko bo niby po co i komu to potrzebne . po co turyści itd.
T
Tomasz W
Jestem za. Swietojanska to teraz bieda bo nikt nie chodzi tu jak jest Riviera. Jedynie gdy bedzie zamknięta to ludzie przyjdą cos zjeść wypić itp. Teraz to jest tragedia , nie ma po co iść na Swietojanska bo sa banki sklepiki i puste lokale
J
Jola
Dlaczego Świętojańska nie może być deptakiem..? Tam jest bardzo dużo restauracji, barów i kawiarni, więc tylko tam pasuje deptak, a nie na Starowiejskiej, gdzie ludzie chcą przyjechać samochodem, zrobić zakupy i odjechać.
Zaparkować oczywiście w pobliżu danego sklepu, a nie kilometr dalej!!! i proszę nie pisać, że ograniczenie częściowe bo z autopsji wiadomo, że zostawicie mało miejsc parkingowych tak jak na Świętojańskiej i wtedy Starowiejska umrze śmiercią naturalną!
J
Jola
Dlaczego Świętojańska nie może być deptakiem..? Tam jest bardzo dużo restauracji, barów i kawiarni, więc tylko tam pasuje deptak, a nie na Starowiejskiej, gdzie ludzie chcą przyjechać samochodem, zrobić zakupy i odjechać.
Zaparkować oczywiście w pobliżu danego sklepu, a nie kilometr dalej!!! i proszę nie pisać, że ograniczenie częściowe bo z autopsji wiadomo, że zostawicie mało miejsc parkingowych tak jak na Świętojańskiej i wtedy Starowiejska umrze śmiercią naturalną!
j
jolka
Najlepiej zamknijmy wszystko i wyjedzmy w p....zdu.
I
Iga
Świętojańska już jest martwa. Nie ma sensu tam deptać więc i nie ma sensu jej zamykać. Rozumiem,że śródmieście i okolice nadmorskie będą dostępne tylko dla ludzi tam mieszkających. Mieszkam przy ulicy którą dojeżdża się do obwodnicy i proponuję z niej zrobić deptak.
I
Inka
Już powstało stowarzyszenie Kupcy Starowiejska którego celem jest kultywowanie dobrej tradycji handlu i usług . Stowarzyszenie jest za rewitalizacją ulicy Starowiejskiej przy zachowaniu obcnego ciągu komunikacyjnego .
r
raper
zamknal bym wszystkie ulice,szpitale przeniosl nikogo nie wpuszczal niech się w tym kręgu mieszkancy sami kisza bez zaproszenia i obcych gości??
r
real
żeby wynik odpowiadał rzeczywistości niech zrobią badania np w czwartek albo piątek, a nie dzień wolny od pracy
s
starowiejska.pl
Świętojańska odpada z przyczyn komunikacyjnych, Skwer może być przyjazny tylko latem. Starowiejska jest świetna pod względem proporcji ulicy, jej "przytulności" ale tu potrzebujemy rewitalizacji. Bez zmian i przy budowie kolejnych centrów handlowych (Waterfront, Międzytorze) ulice handlowe, takie jak Starowiejska nie mają szans. Ograniczenie ruchu (ale nie zamykanie, to może w perspektywie lat, jeśli wszyscy się przekonają do takich rozwiązań), przyjazna przestrzeń, która przyciąga. Starowiejska ma świetne położenie - łączy dworzec z przyszłą nową nadmorską dzielnicą, duża szansa, ale łatwa do zmarnowania. To może by ulica, którą tylko będzie się dojeżdżać i przez nią przejeżdżać, albo ulica, którą będzie się odwiedzać. Teraz poza kilkoma dobrymi knajpami nic tam nie przyciąga.
s
starowiejska.pl
I miasto o tym mówi. Poza tym my chcemy strefy pieszej, a nie deptaku, czyli ograniczonego ruchu. To dwa różne rozwiązania. To "nasze" dopuszcza ruch samochodowy, ale z priorytetem pieszych. Świętojańska to kwestia komunikacji publicznej, której na Starowiejskiej nie ma. Skwer to wybór miejsca, które tylko sezonowo może służyć za przyjazną przestrzeń dla pieszych.
S
Samath
Starowiejska chca zamknac? A wjazd do Szpitala to przepraszam od ktorej strony bedzie? Mieszkancom sie w d***ach poprzewracalo. Ci chca zamkniecia Starowiejskiej, a innym jakis czas temu przeszkadzalo to, ze ladowisko dla SoRowskich smiglowcow mialoby powstac niedaleko Szpitala, bo "halas" by im przeszkadzal. Jakby trzeba bylo ratowac im zycie, to inaczej by spiewali.
Wg mnie najlepszym rozwiazaniem jest albo Swietojanska, albo Skwer Kosciuszki.
Dodaj ogłoszenie