Odnowiony, krynicki port zostanie oddany do użytku w maju 2012 roku. W czasie prac zostaną zmodernizowane wszystkie nabrzeża (Bosmańskie, Północno-Zachodnie, Północno-Wschodnie), przebudowane będą slip do wyciągania łodzi, pirsy cumownicze w części jachtowej (zakupione zostaną też nowe, pływające pirsy, które będą służyć w nowym porcie). Cały port zostanie pogłębiony (do głębokości 2,50 m), podobnie jak podejścia.
Pomorze: Pętla Żuławska - żeglarski szlak na miarę XXI wieku
Wydłużony zostanie pirs dla jednostek białej floty w części pasażerskiej. Zmodernizowane będą także ostrogi przy wejściu do portu. Ponadto stanowiska postojowe dla jachtów zostaną wyposażone w sieć wodno-kanalizacyjną, przyłącza energetyczne i oświetlenie (tego wszystkiego w porcie nigdy nie było). Unowocześniony ma być także system nawigacyjny portu. Po modernizacji do krynickiego portu będzie mogło zawinąć łącznie kilkadziesiąt jachtów.
Pętla Żuławska jak Kanał Gota w Szwecji?
Całe przedsięwzięcie ma kosztować prawie 12 mln zł (z tego 60 proc. zostanie zrefundowanych w ramach programu). Warto dodać, że rozpoczynająca się inwestycja stanowi jedynie wstęp do pełnej modernizacji (wykonane będą jedynie elementy hydrotechniczne portu). Dodatkowo, w ciągu dwóch lat, powinna zostać zmodernizowana część lądowa portu. Krynicki samorząd stara się obecnie o dotację na budowę mariny (koszt to 5 mln zł). - Znam projekt przebudowy portu w Krynicy Morskiej - mówi Zbigniew Ptak, szef komitetu sterującego Pętli Żuławskiej. - Uważam, że będzie on dobrze służył żeglarskiej braci. Warto dodać, że modernizacja tego portu to kolejna inwestycja w ramach Pętli Żuławskiej, rozpoczęta w ostatnim czasie. Roboty realizowane są m.in. w Malborku, Błotniku i Braniewie. W Drewnicy prace powinny zakończyć się jeszcze w tym miesiącu. Tempo realizacji projektu jest bardzo dobre. Oceniam, że w tym roku powinniśmy zakończyć 50 proc. przewidzianych w planie inwestycji. Pozostałe do maja 2012 r.
Program Pętla Żuławska: Żegluga z Bałtyku na Zalew Wiślany i Wisłę
Przypomnijmy, Pętla Żuławska zakłada 27 inwestycji na szlaku wodnym, łączącym m.in. Gdańsk, Malbork z portami na Zalewie Wiślanym i Elblągiem. Liczy łącznie ponad 300 km. Przebiega Wisłą, Szkarpawą, Wisłą Królewiecką, Nogatem oraz polską częścią Zalewu Wiślanego. Wybudowane zostaną przystanie żeglarskie, turystyczne i pasażerskie w Braniewie, Tolkmicku, Nowej Pasłęce, Błotniku, Gniewie, Sobieszewie, Malborku, Białej Górze, Tczewie. Rozbudowane zostaną porty w Krynicy Morskiej, Kątach Rybackich, Elblągu, we Fromborku i Tolkmicku.
Modernizacje infrastruktury wodniackiej mają przyciągnąć do regionu żeglarzy z Polski i zagranicy. Według założeń projektantów Pętli, w przyszłości delta Wisły będzie mogła pod kątem turystyki wodnej konkurować z Mazurami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Nawet Kasia Tusk zabrała głos o komisji ds. rosyjskich wpływów. Martwi się o ojca?
- Europosłowie o panice w UE ws. komisji ds. rosyjskich wpływów: "grillowanie rządu"
- Polska i Niemcy zacieśniają współpracę przy ochronie granic. "Razem bronimy UE"
- Mularczyk: Celem komisji ds. rosyjskich wpływów nie jest ingerowanie w wybory