Port Gdynia zakończył styczeń 2021 z wynikiem + 13,6 proc., w porównaniu do stycznia 2020 r.
W piątek odbyło się także tzw. "sprawdzam", czyli otwarcie zgłoszeń podmiotów zaineresowanych dialogiem konkurencyjnym w projekcie "Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia". Z tych podmiotów, światowych konsorcjów, zostanie wybrany w procedurze PPP jeden gracz, który wybuduje i będzie jednocześnie operatorem Portu Zewnętrznego.
Oferty złożyły:
- Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS oraz Gdynia Terminal Holding SAS
- Hutchison Ports Poland S.à r.l.oraz Port of Felixstowe Limited
- International Container Terminal Services Inc.
- Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.
Taki kształt relacji biznesowych jest najbardziej efektywny w kontekście angażowanych środków publicznych oraz spodziewanych przychodów z danin należnych, jakie będą rok do roku wpływać do budżetu centralnego w związku z operacjami na wybudowanym głębokowodnym terminalu kontenerowym w Porcie Gdynia. Potwierdzają to eksperci z Ernst & Young, którzy są członkiem zespołu doradczego w procedurze PPP, szacując przychody 3- 4 mld zł podatków w ramach działalności Portu Zewnętrznego.
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?